سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت با اشاره با اینکه قوانین حوزه سلامت توسط مسوولان اجرا نمی‌شود،گفت: به دلیل افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی، برخی سوء استفاده گران باعث افزایش زیرمیزی ها شده است.

مراد هاشم زهی در گفت و گو با پانا بیان کرد: متأسفانه دولت در چند سال اخیر در اجرای قوانین حوزه سلامت بسیار ضعیف عمل کرده است و زیرمیزی ها توان مردم را گرفته است.
وی ادامه داد: متأسفانه قوانین پیرامون حوزه سلامت از سوی دولت اجرایی نمی‌شود و پوشش بیمه‌ای مردم، جلوگیری از پدیده زیرمیزی، تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان، تجمیع تمام بیمه‌های درمانی و واقعی کردن تعرفه‌های پزشکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است.
این عضو کمیسیون بهداشت خاطرنشان کرد: افزایش زیرمیزی و افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی زمینه سوء استفاده افراد را در حوزه سلامت فراهم کرده است و قطعا حل مشکلات نیازمند تدبیر خاصی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی است.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علت اصلی رواج پدیده زیرمیزی میان بیمار و پزشک را غیرواقعی بودن تعرفه درمانی است و پزشکان و پرسنل حوزه سلامت در چند سال اخیر نسبت به غیرواقعی بودن تعرفه پزشکی اعتراضات بسیاری کرده‌اند اما متأسفانه دولت بدون بررسی، با خواسته‌های این افراد مخالفت می‌کند.
وی تاکید کرد: باید این مسئله با جدیت در مجلس پیگیری شود و البته با طرح های یک دفعه ای نمی توان مقابل پزشکانی که زیر میزی دریافت می کنند، ایستاد.
هاشم زهی در ادامه ابراز کرد: واقعی کردن تعرفه‌های پزشکی یکی از اصول و خواسته‌های پرسنل حوزه سلامت است، اما باید نخست برای تحقق این موضوع ساختار بیمه‌های درمانی اصلاح شود، که تحقق این هدف در گرو تشکیل رسمی سازمان بیمه سلامت ایرانیان است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه بیمه‌ها باید تمام هزینه‌های درمان مردم را پرداخت کنند، گفت: تحقق این موضوع موجب کاهش رابطه میان بیمار و پزشک و به تبع آن کاهش پدیده زیرمیزی می‌ شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha