سلامت نیوز: رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به طرح اعزام کاروان سلامت از اعزام 464 کاروان پیزشکی در قالب این طرح از ابتدای سال جاری تا کنون به مناطق محروم کشور خبر داد.

فرحناز رافع در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم کشور در دستور کار سازمان داوطلبان قرار دارد که در این راستا اقدامات و برنامه هایی که نیاز است، اجرا می شود.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه 464 کاروان سلامت در ابتدای سال جاری تا کنون به مناطق محروم اعزام شده اند، افزود: ۴۶۴ کاروان سلامت به مناطق محروم که در راستای این طرح بیش از هفتاد هزار و ۶۴۰ تن از نیازمندان در سراسر کشور خدمات بهداشتی – درمانی و حمایتی ارائه شده است.
وی یکی از اهداف اجرای این طرح را حل مشکلات بهداشتی حاشیه نشینان شهری و روستایی در مناطق محروم کشور عنوان کرد و گفت: این کاروان ها به مناطقی اعزام می شوند که به دلیل گسترش بی رویه جمعیت شهری، کمترین پوشش مراقبت های بهداشتی را برای گروه های آسیب پذیر جامعه داراست.
رافع در ادامه خاطرنشان کرد: در طرح اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم بیش از دو هزار پزشک عمومی و متخصص و نیز پیراپزشک حضور داشته اند و بیش از 4 هزار داوطلب نیز به نیازمندان خدمت رسانی کرده ‌اند.
وی تصریح کرد: همچنین بیش از چهل قلم از اقلام دارویی و بیش از نوزده هزار و ۱۵۰ بسته حاوی اقلام بهداشتی، غذایی، البسه و لوازم التحریر در میان نیازمندان توزیع شده است.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر یادآور شد: در طرح اعزام کاروان های سلامت، داوطلبان شرکت کنندگان می ‌توانند آموزش‌ های علمی از جمله مباحثی نظیر شناخت آسیب ‌های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری و مقابله با آن و مهم ‌ترین مولفه ‌های مدیریت بحران را یاد بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha