سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از نشست آتی اعضای کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازمان تعزیرات برای برخورد با پدیده زیرمیزی خبر داد وافزود: کمیسیون بهداشت با جدیت به دنبال برخورد با متخلفان دانه درشت در عرصه تخلفات پزشکی است.

علی کائیدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر اینکه هم اکنون معضل زیرمیزی به یکی از نگرانی‌های مردم در نظام سلامت تبدیل شده است، تصریح کرد: در چند سال اخیر متاسفانه بعضی از پزشکان برای عمل‌های جراحی از بیماران پول‌های هنگفت دریافت می‌کنند که این موضوع موجب شده بیماران در شرایط سخت اقتصادی قرار گیرند.

نماینده مردم پلدختر ولاوی در مجلس شورای اسلامی، زیرمیزی را نوعی تجاوز به حقوق مردم خواند و افزود: برخی از پزشک‌ها بیش از حدی که خدمات ارائه می‌کنند، دستمزد می‌خواهند در واقع زیاده ‌خواهی آنها نیز منجر به پدیده زیر میزی می‌شود مثلا ممکن است که یک پزشک در تهران روزی ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای برخورد با پزشکان متخلف با خلأ قانونی روبه‌رو نیستیم، گفت: به طور حتم برای برخورد با این افراد تنها نیاز به تعامل بین دستگاه‌های مربوطه است.

کائیدی با اعلام اینکه مجلس به‌علت ارتباط نزدیک با مردم در جریان پدیده زیرمیزی در حوزه سلامت کشور است، یاد‌آور شد: به‌طور حتم با متخلفان دانه درشت در عرصه پزشکی باید برخورد شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه افزایش پدیده زیرمیزی موجب تشدید بی‌عدالتی در حوزه سلامت شده است، گفت: متأسفانه این معضل در کشور هم‌اکنون به اپیدمی تبدیل شده است.

وی از نشست آتی اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با مسئولان وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی، مسئولان سازمان نظام پزشکی و مسئولان سازمان تعزیرات خبر داد وافزود: حدود یک‌ماه پیش طی نشستی با این دستگاه‌ها قرار شد که گزارشی درباره وضعیت پدیده زیرمیزی در بیمارستان‌ها ارائه شود، که هدف از تشکیل نشست آینده ارائه گزارش است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اعلام اینکه این کمیسیون خواستار برخورد جدی با پزشکان متخلف از سوی دستگاه‌های مرتبط به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی و دستگاه‌های قضایی است، یادآور شد: به‌طور حتم نشست مشترک با دستگاه‌های مربوطه در اولین فرصت در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha