سلامت نیوز: رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، در رابطه با افزایش تولد نوزادان ناقص‌‌الخلقه و بیماری سرطان در میان عراق پس از جنگ اخیر با آمریکا، گفت: خاورمیانه در سیاست‌های ضد مردمی واشنگتن غرق شده است.

حسینعلی شهریاری در گفت‌و گو با خانه ملت، در رابطه با افزایش تولد نوزادان ناقص‌‌الخلقه و افزایش بیماری سرطان در میان  مردم عراق پس از جنگ اخیر با آمریکا، گفت: استفاده آمریکا از اورانیوم دلیل اصلی شیوع سرطان و تولد نوزادان ناقص‌الخلقه دربغداد شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری استفاده آمریکا از سلاح‌های بیولوژیک و اورانیوم در جنگ‌های خود علیه مردم خاورمیانه، تصریح کرد: آمریکا با جنگ‌افروزی و استفاده از سلاح‌های ممنوعه بار دیگر ثابت کرد که به هیچ‌کدام از قوانین مصوب کمیته حقوق بشر سازمان ملل عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: نسل‌های آینده مردم افغان نیز تحت تاثیر سال‌ها جنگ افروزی‌ واشنگتن در عراق  قرار خواهد گرفت.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه مردم آمریکا با پیوستن به ارتش در اقدامات جنگ‌طلبانه دولتمردان آمریکایی سهیم هستند، تاکید کرد: سربازان آمریکایی همان مردم آمریکا هستند که با تن دادن به سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت خود بمب و گلوله بر سر مردم بی‌گناه دیگر کشورها می‌ریزند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم با بیان اینکه سران کشورهای عربی سر سپرده استکبار جهانی بوده و با خرید سلاح و اجازه استقرار پایگاه به آمریکا در کشورهای خود موجبات آزمایش سلاح‌های جدید این کشور را فراهم می‌کنند، یادآور شد: علاوه بر این آمریکا با جنگ افروزی‌های خود در کشورهای مسلمان بسیاری از سلاح‌های جدید خود را در منطقه خاورمیانه آزمایش می‌کند.

بر اساس اعلام روزنامه دیراشپیگل چاپ آلمان، تحقیقات انجام شده در عراق نشان می‌دهد که علت افزایش تولد نوزادان ناقص‌ الخلقه و بیماری سرطان در میان مردم، استفاده ارتش آمریکا از اورانیوم در جنگ اخیر عراق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha