پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6328

تشكیلات جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به این وزارتخانه ابلاغ شد.

محمدحسین سالاریان‌زاده، رئیس مركز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت ‌در گفت‌و‌گو بافارس افزود:‌ بر اساس این تغییرات معاونت‌های سلامت، غذا و دارو، تحقیقات و فناوری، توسعه مدیریت و منابع مانند گذشته هستند و البته در زیر مجموعه آن‌ها برخی تغییرات جزئی اعمال شده است.
وی افزود: در تشكیلات جدید همچنین معاون امور مجلس و معاون هماهنگی وزیر نیز بدون بدون پست سازمانی معاونت به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما معاونت آموزشی و امور دانشجویی وزارت بهداشت به دو معاونت آموزشی و معاونت امور دانشجویی و فرهنگی تفكیك می‌شوند و در واقع یك نفر به عنوان معاون امور دانشجویی و فرهنگی به جمع معاونان وزیر بهداشت اضافه می‌شود.
رئیس مركز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت: درباره مركز هماهنگی امور بازرگانی نیز قائم مقامی وزارت بهداشت تأیید نشد اما رئیس این مركز به علت اهمیت آن مستقیماً زیر نظر وزیر بهداشت فعالیت می‌كند.
وی افزود: تغییر مهمی كه در تشكیلات جدید اعمال شد ایجاد اداره كل جدید نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی و تفكیك آن از اداره كل نظارت بر مواد غذایی در معاونت غذا و داروست كه تاكنون هر دو این مسئولیت‌ها كه ارتباط مستقیمی با هم ندارند در یك اداره كل بود این امر البته به علت افزایش اهمیت نظارت بر مواد ‌غذایی و لزوم اعمال مدیریت قوی‌تر در این حوزه مصوب شد.
سالاریان‌زاده گفت: تغییرات تشكیلاتی وزارت بهداشت در حوزه‌های دیگر چندان گسترده نیز و به عنوان مثال دفتر پرستاری كه شایعاتی مبنی بر انحلال آن بود نیز در تشكیلات جدید ابقا شده است و تغییر نمی‌كند.
وی افزود: تشكیلات جدید وزارت بهداشت به گونه‌ای است كه در مجموع سقف تعداد نیروهای مستخدم وزارت بهداشت نه تنها افزایش نمی‌یابد بلكه كم‌تر نیز می‌شود و ابن تغییرات تأثیری در عملیات بودجه‌ای وزارت بهداشت ندارد.
وی گفت: در تشكیلات جدید سعی شده است مسئولیت‌های قسمت‌های مختلف وزارت بهداشت با توجه به عملیات تعریف شده هر قسمت شفاف‌تر شود اما تغییرات ماهوی در تشكیلات وزارت بهداشت نداریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha