سلامت نیوز: رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از تدوین نقشه آسیب پذیری تغذیه‌ای کشور خبر داد.

دکتر زهرا عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، گفت: پیرو مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت مکلف شد نقشه آسیب پذیری تغذیه‌ای کشور و همچنین سامانه امنیت غذا و تغذیه در کشور را تهیه کند.

وی افزود: بر اساس این مصوبات و در قالب یک پروژه با در نظر گرفتن اطلاعات موجود در بخش کشاورزی و اطلاعات اقتصادی،‌ اجتماعی، بهداشتی و همچنین اطلاعات مربوط به غذا، نقشه آسیب پذیری تغذیه‌ای تدوین شد. به این ترتیب تصویری از استانهای مختلف کشور در زمینه چگونگی وضعیت غذا و تغذیه مشخص شد.

عبدالهی ادامه داد: این نقشه و سامانه مشخص می‌کنند که استانهای مختلف کشور به لحاظ امنیت غذایی در چه رتبه‌ای قرار گرفته‌اند. اکنون این اطلاعات پایه فراهم شده است. بر اساس این اطلاعات پایه، استانها باید بتوانند ذیل شورای سلامت استان برنامه عملیاتی تغذیه و امنیت غذایی را تدوین کنند چرا که برنامه امنیت غذایی یک برنامه کاملا بین بخشی است و تمام بخشها باید برای بهبود امنیت غذا و تغذیه مشارکت داشته باشند.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان گفت: در مجموع اکنون سامانه امنیت غذا و تغذیه به تفکیک استان‌های کشور وضعیت را مشخص کرده که بی تردید مبنای برنامه ریزی و سیاست گذاری برای بهبود و ارتقای امنیت غذا و تغذیه در برنامه پنجم توسعه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha