سلامت نیوز: یک فوق تخصص قرنیه با بیان این مطلب که خانواده‌هایی که زمینه تنبلی و انحراف چشم دارند، کودکان خود را از سن 6 ماهگی تحت معاینه قرار دهند، گفت: بهترین روش درمان این بیماری عمل جراحی است و استفاده از لیزیک در درمان انحراف چشم مناسب نیست.

دکتر محمدرضا فرتوک زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه که اگر انحراف چشم دوران کودکی درمان نشود منجر به بروز اختلال دید دایمی در بزرگسالی می‌شود، اظهار داشت: آمار این بیماری در ایران مشخص نیست اما معاینه به موقع چشم کودک و درمان صحیح آن باعث بهبود دید کودک برای تمام عمر خواهد شد.

وی مهمترین علل بروز انحراف چشم را تعیین نمره عینک دانست و گفت: عوامل دیگری از قبیل نارس بودن، حوادث موقع زایمان، اختلالات مغزی، ضربه، تشنج و تب باعث ایجاد این بیماری شود.

این فوق تخصص قرنیه بیان کرد: بهتر است در خانواده‌هایی که زمینه تنبلی و انحراف چشم دارند کودکان خود را از سن 6 ماهگی تحت معاینه قرار دهند.

دکتر فرتوک زاده با تاکید بر اینکه انحراف چشم هرچه در سنین پایین تر جراحی شود، نتیجه بهتر خواهد داشت، افزود: مدت زمان انحراف هرچه بیشتر طول بکشد، ممکن است عمل جراحی روی آن تاثیر منفی بگذارد به عبارتی انحراف چشم چنانچه احتیاج به عمل جراحی داشته باشد و اگر در مدت کمتر از 3 ماه جراحی شود نتیجه بهتری خواهد داشت تا اینکه به تعویق بیفتد.

وی با بیان این مطلب که استفاده از لیزیک هنوز در درمان این بیماری مناسب نیست، گفت: بهترین روش درمان این بیماری عمل جراحی است اما در بعضی اشخاص که انحراف چشم آنها با عینک اصلاح شده است امکان دارد در سن بالای 20 سال بتوانند از عمل‌های لیزیک استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری انحراف چشمشان با عینک درمان شده است در صورتی که به جای استفاده از عینک، عمل لیزیک انجام دهند مشکل انحراف چشم آنها بطور ظاهری آشکار نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha