سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه تغییر رنگ و ورود عفونت‌های قارچی و میکروبی از شایعترین عوارض کاشت ناخن است، اظهار داشت: کوتیکول به عنوان محافظ در قسمت بالایی ناخن قرار دارد که در صورت آسیب دیدن از طریق مانیکور و کاشت منجر به ورود باکتری و در پی آن عفونت‌های قارچی و میکروبی می‌شود.

دکتر محمد گلشنی در گفت وگو با ایسنا، کاشت ناخن را یکی از شیوه‌های رایج زیبایی در بین خانم‌ها دانست و اظهار داشت: ناخن یکی از قسمت‌های مهم انگشتان است که در زیبایی آن بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل خانم‌ها سعی می‌کنند با انجام دادن تغییراتی از لحاظ فرم و رنگ بر روی ناخن آن را زیبا جلوه دهند که استفاده از ناخن‌های مصنوعی یکی از روش‌های متداول زیباسازی آن است.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه شکنندگی و تغییر حالت دادن ناخن‌های اصلی از جمله عوامل ترغیب کننده برای کاشت ناخن است، افزود: ناخن‌های مصنوعی از جنس فایبرگلاس که به راحتی قابل دسترس است و حتی خانم‌ها می توانند بدون مراجعه به آرایشگاه از آن استفاده کنند و پلی استیل که در واقع از شایع‌ترین شیوه‌های کاشت ناخن است و روش ژل ناخن مصنوعی یکی دیگر از انواع کاشت‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه کاشت ناخن و انجام اصلاحات بر روی آن موجب ایجاد خطوط ریزطولی شکل خواهد شد، گفت: استفاده آرایشگران از چسب‌های شیمیایی برای چسباندن ناخن منجر به تغییر رنگ، اگزمای پوستی و عفونت‌های قارچی می شود که استفاده از این چسب‌ها برای خود آرایشگران هم بسیار مضر است.

دکتر گلشنی در ادامه با اشاره به اینکه گرفتن گوشه‌های ناخن و دستکاری بیش از اندازه آن منجر به ورود باکتری و قارچ به ناخن می‌شود، گفت: کوتیکول به عنوان محافظ در قسمت بالایی ناخن قرار دارد که در صورت آسیب دیدن از طریق مانیکور و کاشت منجر به ورود باکتری و در پی آن عفونت های قارچی و میکروبی می‌شود که باید مانع ضربه زدن به محافظ ناخن شد.

این متخصص پوست در پایان افراد را به رعایت بهداشت ناخن و مراقبت از آن توصیه کرد و اظهار داشت: افراد در صورت مشاهده هرگونه تغییرات در ناخن می توانند با مراجعه به دکتر پوست و انجام دادن نمونه برداری بر روی ناخن به علت بیماری پی ببرند و نسبت به درمان آن اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha