سلامت نیوز: با بکارگیری بیوتکنولوژی در زمینه های مختلف صنایع غذایی و مدیریت صحیح می توان در تامین غذای متناسب با نیاز جامعه و در نتیجه نیل به امنیت غذایی گام برداشت.

سید مسعود محمدی، مهندس علوم و صنایع غذایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: جمعیت جهان تا اواسط قرن حاضر، دو برابر می شود و این در حالی است که نیمی از کودکان جهان از غذای کافی محروم هستند. همچنین فشار از طرف مصرف کنندگان به خصوص در کشورهای صنعتی باعث شده است که تولید محصولات غذایی به طرف استفاده از مواد افزودنی طبیعی و به کارگیری روش های فرآوری نزدیکتر به روش های طبیعی جهت پیدا می کند.

وی گفت: امنیت غذایی یعنی تامین غذای مورد نیاز مردم جامعه به طوری که امکان دسترسی آسان به غذای سالم و کافی در تمام زمانها فراهم باشد.

محمدی تصریح کرد: بیوتکنولوژی یا همان تکنیک های گوناگون استفاده از سلول های زنده یا قسمتی از آنها به منظور تولید یا اصلاح محصولات غذایی یا مواد افزودنی به غذا و یا پرورش میکرو ارگانیزم ها برای کاربردهای ویژه، می تواند در تولید محصولات غذایی گوناگون و افزایش ارزش تغذیه ای آنها نقش داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: می توان با بکارگیری بیوتکنولوژی در زمینه های مختلف صنایع غذایی و مدیریت صحیح که عامل تضمین کننده در اجرای موفق است، در تامین غذای متناسب با نیاز جامعه و در نتیجه نیل به امنیت غذایی گام برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha