سلامت نیوز: محققان بر اساس نتایج تحقیقات جدید خود دریافتند: فرزندان والدینی که ابتلای آنها به سرطان در سنین بالا تشخیص داده می‌شود، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تحقیقات جدید حاکی است: فرزندان والدینی که ابتلای آنها به سرطان در سنین بالا تشخیص داده می‌شود، بیشتر در معرض ابتلا به انواع معینی از این بیماری قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، محققان مرکز تحقیقات سرطان آلمان و دانشگاه لوند سوئد با بررسی اطلاعات مربوط به نزدیک به ۸ میلیون فرد و والدین آنها دریافتند: خطر ابتلا به سرطان در افرادی که این بیماری در والدین آنها در سنین بالا تشخیص داده می‌شود، بیشتر است.

این تحقیقات نشان داد: خطر ابتلا به همان نوع سرطان به طرز قابل ملاحظه‌ای - در بین فرزندانی که ابتلای والدین آنها به این سرطان در سن 80 سالگی یا بالاتر تشخیص داده شد- افزایش می‌یابد.

این خطر در فرزندان درباره تومور غدد لنفاوی غیر هوچکین 1.6 درصد، سرطان مثانه 2.8 درصد، سرطان پوست 3.5 درصد، تومور ملانوم 4.6 درصد، سرطان ریه 5درصد، سرطان روده بزرگ 6.4 درصد، سرطان سینه 8.8 درصد و سرطان پروستات 30.1 درصد بود.

محققان همچنین دریافتند که بین 35 تا 81 درصد از انواع سرطانها در والدین در سنین بالای 69 سال روی می‌دهد.

محققان گفتند که به احتمال زیاد خطر ابتلا به سرطان ژنتیکی باشد زیرا فاکتورهای غیر ژنتیک نمی‌تواند افزایش این خطر را در فرزندانی که ابتلای والدین آنها به این بیماری تشخیص داد شد، تفسیر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha