سلامت نیوز: کارشناس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: عوامل اولیه، خانواده و محیط در گرایش افراد به سیگار تاثیر دارند و افرادی که توانایی پاسخ به انتقاد را ندارند در مقابل سیگار زود تسلیم می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید مرید جابری فرد در همایش زندگی بدون سیگار و قلیان در دانشگاه آزاد زواره با بیان اینکه ایران در رتبه پانزدهم وارد کننده سیگار قرار دارد، اظهار کرد: علت 80 درصد مرگ و میرها در کشور به علت مصرف سیگار است.

وی به وجود چهارهزار نوع ماده شیمایی و 41 نوع ماده سرطان زا در سیگار اشاره کرد و افزود: مصرف سیگار و قلیان در زنان رو به افزایش بوده و این بسیار نگران‌ کننده است.

کارشناس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در خصوص مصرف دخانیات چهار دیدگاه زیستی، روان شناختی، اجتماعی فرهنگی و رفتاری وجود دارد، تصریح کرد: افرادی که اعتماد به نفس پائینی دارند، بیشتر رفتارهای پرخطر را از خود بروز می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید با معرفی الگوهای مناسب در زمینه تغییر رفتار افراد حرکت کنیم، ادامه داد: هر شش دقیقه یک نفر جان خود را به علت استعمال سیگار از دست می‌دهد.

کارشناس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در سه سال گذشته تنها 300 نفر به مرکز بهداشت استان برای ترک سیگار و دخانیات مراجعه کرده‌اند که این نشان می‌دهد افراد هنوز به باور درمان نرسیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha