سلامت نیوز: پزشک فوق تخصص اندویورلوژی و لاپاراسکوپی گفت: واریکوسل، شایع‌ترین علت ناباروری در مردان بوده و به طور متوسط ۱۵ درصد مردان به این بیماری مبتلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، صدراله محرابی افزود: این بیماری غالبا بدون علامت بوده و یا با علایمی مانند درد و تورم سیاهرگ‌ها در یکی از دو طرف بدن بروز می‌یابد.

وی با بیان اینکه درد بیمار مبتلا به واریکوسل با فعالیت ورزشی و پیاده روی تشدید می‌شود، ادامه داد: اگرچه تشخیص بیماری با معاینه بالینی ممکن است، اما استفاده از سونوگرافی ساده یا رنگی نیز در تایید تشخیص پزشک، موثر خواهد بود.

این فوق تخصص اندویورلوژی و لاپاراسکوپی، اظهار کرد: در صورت درد آزار دهنده، ناباروری، اختلال رشد بیضه و یا تورم پیش از حد، بیمار نیازمند عمل جراحی خواهد بود.

محرابی تصریح کرد: این عمل جراحی، به صورت ایجاد شکاف کوچک در ناحیه کشاله ران با استفاده از جراحی لاپراسکوپی صورت می‌گیرد.

رفع مشکل ناباروری ۵۰ تا ۷۰ درصد مبتلایان به واریکوسل با عمل جراحی


وی با اشاره به شانس بهبود ۵۰ تا ۷۰ درصدی ناباروری در اثر عمل جراحی واریکوسل، عنوان کرد: در پنج تا ۱۵ درصد موارد، احتمال بازگشت بیماری با عوارض خفیفی مانند تورم و تجمع آب اطراف بیضه وجود دارد.

بر پایه این خبر، واریکوسل، بیماری اشباع شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه است که در ۹۰ درصد موارد، در سمت چپ بیمار ایجاد شده و علت آن، تخلیه خون سیاهرگی بیضه سمت چپ به داخل سیاهرگ کلیه چپ، امکان خمیدگی رگ هنگام ورود به سیاهرگ کلیه و اختلال در دریچه‌های دانه کبودی درون آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha