شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 63303
سلامت نیوز :شیشه را ساده نگیرید. می‌تواند با یک بار مصرف دامن تان را برای همیشه بگیرد. مصرف شیشه این روزها اما برای زنان برنامه‌ریزی شده. آن‌هایی که می‌خواهند چند کیلویی از وزن شان کم کنند و حاضر نیستند کمی به خودشان سخت بگیرند. برای آن‌ها که از راه رژیم و ورزش به سمت لاغری نمی‌روند؛ شیشه یک راه میان‌بر است که به ترکستان می‌رسد. در اینجا خیلی ساده درباره شیشه حرف زده ایم، حرف‌هایی که از جنس شیشه هستند، شفاف و بی تعارف!

شیشه چیست؟

«دی مت آمفتامین هیدروکلرید» که آنقدر اسمش سخت بوده که به جایش از واژه شیشه استفاده کرده‌اند.

آیا شیشه اعتیاد‌آور است؟

این مهم‌ترین و کلیشه‌ای‌ترین سوال درباره شیشه است. شیشه را به راحتی همه جا می‌توانید پیدا کنید. همه مواد فروش‌ها اولین ماده‌ای که برای مصرف پیشنهاد می‌کنند شیشه است چون به راحتی قابل تولید است. اگر فرد یک بار آن را مصرف کند تا آخر عمر مشتری اش خواهد شد و از همه مهمتر این که فروشنده با خیال راحت به طرف می‌گوید که «شیشه اعتیاد آور نیست!» دروغ می‌گوید. آزمایش‌های زیادی انجام شده که نشان می‌دهد هر چه که از هروئین به دست می‌آید اعتیاد آور است و اتفاقا شیشه در راس این‌ها قرار دارد.

چرا مصرف شیشه در ایران بالاست؟

یک نکته را فراموش نکنید؛ شیشه را در پودرهای لاغری می‌ریزند و هر جایی که فکرش را می‌کنید آن را تبلیغ می‌کنند. اگر خانم هستید و در آرایشگاه‌های زنانه، پودرهای رنگی لاغری می‌فروشند و قول می‌دهند که سر یک ماه معجزه می‌کند، ما هم به شما قول می‌دهیم که صددرصد پای شیشه در میان است. اگر آقا هستید و باشگاه زیبایی اندام می‌روید، گول کپسول‌ها و پودرهای زیبایی اندام را نخورید، ماده‌ای که شما را وادار کند یک وعده دیگر آن را مصرف کنید، بی شک شیشه هم دارد!

آن‌هایی که شیشه زده‌اند، چه حالی دارند؟

طبیعی است که اولش خوب و سردماغ باشند. اما همین که سیستم عصبی به شیشه واکنش نشان دهد اول بدبختی است اگر دیدید که در جمع دوستان تان کسی یکهو، شروع کرد به عرق کردن، خشن شد و ... بدانید که پای شیشه در میان است. علاوه بر این ها، شیشه می‌تواند اعتماد به نفس را در کوتاه مدت بالا ببرد، شما را بی خواب کند و قدرت یادگیری تان را زیاد کند. همین‌ها هست که شب‌های امتحان بعضی‌ها را وادار می‌کند تعارف هم کلاسی‌ها را قبول کنند و پکی به پیپ شیشه بزنند بی خبر از این که حتی اگر این امتحان را هم قبول شوند اما امتحان زندگی را برای همیشه مردود شده‌اند.

آیا اعتیاد به شیشه درمان دارد؟

برای درمان کسی که به ماده محرک شیشه اعتیاد پیدا می‌کند، داروی خاصی وجود ندارد و داروهایی که تجویز می‌شود تنها به کاهش علائم ناراحت کننده بیمار کمک می‌کنند. این داروها معمولا ضد اضطراب و ضد افسردگی هستند و معتاد با مصرف آن‌ها سعی می‌کند میلش به مصرف شیشه کم شود اگر البته بخواهد که اعتیادش را کنار بگذارد! در هر حال برای درمان عوارض اعتیاد به شیشه بر اساس مدت و نوع و روش مصرف و نوع علائم، ممکن است که فرد نیاز به بستری شدن یا درمان سرپایی داشته باشد. بعد از درمان اختلالات روانپزشکی بیمار باید به وسیله روانپزشک خبره مورد بررسی و روان‌درمانی قرار گیرد و به دنبال آن یا همزمان آموزش خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از بازگشت و رفتار درمانی برنامه‌ریزی شود.
منبع :روزنامه آرمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha