سلامت نیوز: مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعرفه های درمانی سال آینده باید به موقع و طبق قانون قبل از سال اعلام شود.

سجاد رضوی در گفت و گو با ایرنا افزود: تعرفه های درمانی پس از بررسی در شورای عالی بیمه به هیات دولت ارسال می شود اما متاسفانه این اقدامات همیشه چند ماه پس از شروع سال جدید، اجرا می شود.

وی با انتقاد از بی نظمی و ناهماهنگی در اعلام تعرفه های درمانی ، تصریح کرد یکی از دلایل رواج پدیده زیرمیزی بین پزشکان، دیراعلام شدن نرخ تعرفه های درمانی است.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، گفت: البته درصد کمی از پزشکان زیرمیزی می گیرند؛ 120 هزار پزشک عمومی در کشور فعالیت دارند که اغلب آنان کمتر از تعرفه واقعی از مردم دریافت می کنند.

رضوی افزود: معمولا پدیده زیرمیزی بین متخصصان داخلی، کارشناسان آزمایشگاهی و رادیولوژی دیده نمی شود بلکه 15 درصد پزشکانی که از بیماران زیرمیزی می گیرند در گروه جراحی ها قرار دارند.

وی تاکید کرد اقدامات جدی برای پیگیری زیرمیزی از سوی وزارت بهداشت در دست اجرا است اما کنترل این پدیده نیاز به عزم و نظارت قوی و تدوین قوانین بازدارنده دارد.

رضوی اظهار امیدواری کرد تعرفه های سال 92 قبل از پایان امسال اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha