سلامت نیوز: استفاده از روش های شبیه سازی نقش موثری در تمام سطوح آموزش پرستاری دارد.
فهیمه کاشانی، کارشناسی ارشد پرستاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در شبیه سازی سعی بر این است که مفاهیم فرا گرفته شده و راه حل های مشخص شده برای مسائل، قابلیت انتقال به زندگی واقعی را داشته باشد و به درک و اجرای وظایف مرتبط با محتوای شبیه سازی کمک  کند.

وی گفت: از آنجا که معیار لازم برای یک پرستار موثر در تریاژ، تجربه و مهارت در ارزیابی سریع و شناخت نیازهای بیمار و توانایی در شناسایی تغییر و کنترل ناهنجاری های فیزیولوژیکی بیمار است و پیشرفت پرستاران در حوزه های اورژانس به سطوح کافی آموزش بالینی و حمایت های اعمال شده در این زمینه وابسته است، فقدان استاندارد در حوزه تریاژ پیامد مخربی را به همراه دارد.

کاشانی تصریح کرد: با به کار بردن شبیه سازی در فرآیندهای پرستاری، امکان کسب مهارت، یادگیری حل مشکلات با کمترین اتلاف وقت و منابع به وجود می آید.

این روش آموزشی در مقایسه با سایر روش ها برای فراگیری مهارتهای ارتباطی، روش موثر و بی نظیر است که می تواند وسیله ای برای تغییر نگرش در یادگیرندگان نیز باشد.

این کارشناس ارشد پرستاری اظهار کرد: فراهم کردن این موقعیتهای بالینی می توانند انتظارات یادگیری استاندارد سازی شده را نظیر مدیریت مراقبت سلامتی، مدیریت درمان دارویی، شناسایی و کاهش ریسک، انتقال مراقبت از یک پرستار به پرستاری دیگر و همکاری با متخصصان مراقبت بهداشتی را شامل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha