سلامت نیوز: رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: 66 درصد جمعیت نکا پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.

اسماعیل محمودیان در گفت‌وگو با فارس در نکا بیان داشت: شهرستان نکا حدود 54 هزار نفر جمعیت شهری دارد که 95 درصد این تعداد برای اجرای طرح پزشک خانواده سرشماری شده‌اند.

وی اظهار داشت: قدم اول در اجرای بهتر این طرح اطلاع‌رسانی کافی به خانواده‌ها است که بر این اساس تاکنون حدود 42 هزار نفر از جمعیت شهری نکا پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.

به گفته محمودیان، نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده شهری از اولویت‌های اصلی قانون برنامه پنجم است و پزشکان خانواده و پزشکان عمومی در واقع بنیان و اساس این طرح هستند.

وی با اشاره به برخورداری هر شخص از یک پرونده الکترونیکی پزشکی در پایان این طرح گفت: کاهش هزینه‌های درمانی، دسترسی آسان به خدمات بهداشتی درمانی مناسب و جلوگیری از مصرف بی‌رویه‌ داروها از اهداف اصلی این طرح است.

محمودیان افزود: طرح پزشک خانواده در راستای توجه ویژه دولت خدمتگزار در راستای عدالت‌محوری و سلامتی جامعه است و یکی از بزرگ‌ترین طرح‌هایی است که دولت آن را اجرایی می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا تصریح کرد: با اجرای این طرح نظام ارائه خدمات دگرگون شده و با از بین رفتن مراجعه‌های اختیاری، سلیقه‌ای و آزاد، بیمار در یک سیستم هدفمند، خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده روستایی طرح موفقی در کشور بوده، اجرای طرح پزشک خانواده شهری نیز موجب کاهش مراجعه غیرضروری مردم به پزشکان متخصص، کاهش هزینه‌ها و سردرگمی بیماران می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا بیان داشت: با انتخاب پزشک خانواده، همه افراد موظف به مراجعه به پزشک منتخب خود هستند و به هیچ عنوان فردی نمی‌تواند به پزشک متخصص یا فوق‌تخصص خودسرانه مراجعه کند بلکه تمام مراجعه‌ها باید با دستور پزشک عمومی خانواده باشد.

محمودیان با تاکید بر اینکه طرح ملی پزشک خانواده از سرگردانی مردم و تضییع حقوق آنان جلوگیری خواهد کرد، اذعان داشت: باید با فرهنگ‌سازی توسط متولیان امر زمینه انجام صحیح این طرح در اسرع وقت انجام شود تا مردم با اطلاع درست از این طرح نسبت به انتخاب پزشک خانواده خود اقدام کنند.

وی متذکر شد: یکی از گام‌های مؤثر در اجرای این طرح، استفاده مسئولان دستگاه‌های اجرایی از این طرح است و مسئولان و خانواده‌های آنها باید از نخستین مراجعه‌‌کنندگان به پزشک خانواده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha