سلامت نیوز: محققان هشدار دادند که سکته‌های مغزی خاموش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را در افراد افزایش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، جدیدترین تحقیقات پزشکی حاکی است: سکته‌های مغزی کوچک موسوم به سکته‌های خاموش می‌توانند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهند.

محققان دانشکده علوم زندگی دانشگاه منچستر انگلیس گفتند: سکته مغزی شدید تا حد زیادی با بیماری پارکینسون در ارتباط است اما با این حال، نشانه‌های این بیماری شامل لرزش و عدم تعادل در تعداد زیادی از بیماران بدون علت روشنی نمایان می‌شود که بسیاری فکر می‌کنند علت این امر ناشی از یک خلاء است اما باید گفت که این نشانه‌ها ناشی از ابتلا به سکته‌های مغزی خاموش است.

به گزارش خبرگزاری menaمحققان گفتند: بسیاری از این بیماریها و شرایط در افزایش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون سهیم است و این اولین تحقیقات در نوع خود است که از ارتباط بین سکته‌های مغزی خاموش و پارکینسون حکایت دارد.

پارکینسون از جمله بیماری‌های مغز و اعصاب در سنین بعد از 60سالگی است و از هر 100نفر بالای 60 سال یک نفر به پارکینسون مبتلا می‌شود. بعد از آلزایمر، پارکینسون شایع‌ترین بیماری مخرب اعصاب است. پارکینسون بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که در آن سلول‌های ترشح‌کننده دوپامین در مغز می‌میرند و در فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha