سلامت نیوز: احتمال ایجاد ترومبوز ورید عمقی و آمبولی ریوی در افراد مبتلا به آسم بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گروهی از محققان با انجام مطالعات خود در افراد مبتلا به آسم دریافتند افراد مبتلا به آسم شدید تا 9 برابر بیشتر نسبت به بقیه در معرض خطر وقوع آمبولی ریه قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش محققان افزودند: علاوه بر این امكان بروز آمبولی ریه در افراد مبتلا به آسم خفیف تا متوسط نیز در حدود 5/3 برابر بیشتر از افراد غیرمبتلا به آسم بوده است .

نتایج حاصل از این گزارش همچنین می‌افزاید: طبق این مطالعه مصرف كورتیكواستروئیدهای خوراكی نیز یك عامل خطر بالقوه برای بروز آمبولی ریه شناخته شده است.

به گزارش نشریه اروپایی تنفس، به گفته محققان آمبولی ریه زمانی اتفاق می‌افتد كه شریان اصلی ریه یا نایژه مسدود می‌شود و این حالت معمولاً نتیجه ترومبوز ورید عمقی و لخته شدن خون در رگ‌هاست كه می‌تواند رها شود و به سمت ریه برود كه این پدیده باعث كاهش توانایی تنفس و حتی گاهی باعث تخریب بافت ریه می‌شود.
گفتنی است: با توجه به این كه طبق این مطالعه، افراد مبتلا به آسم شدید در معرض افزایش خطر ابتلا به آمبولی ریوی هستند پزشكان باید آگاهی خود را از امكان این رخداد به منظور كمك به جلوگیری از وقوع این بیماری افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha