شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 63343
سلامت نیوز:دكتر محمدعلی نیلفروش‌زاده متخصص پوست و مو  با بیان این مطلب اظهار داشت: برخلاف نظریه مردودی كه قلیان را بی‌ضرر می‌داند باید گفت كه قلیان حتی از سیگار بدتر است. با هر بار پك‌زدن به قلیان حدود 500 سی‌سی دود وارد ریه می‌شود، در حالی كه در سیگار این مقدار 70 سی‌سی است.

وی افزود: نیكوتین موجود در قلیان و سیگار به دلیل آن كه حاوی آمونیاك است، جذب بیشتری دارد و هر دو مضر است. هر زمان كه مویرگ‌های مسئول تغذیه پوست نتواند وظیفه خود را درست انجام دهد، چین و چروك‌ها و علائم عمیق‌تر پیری زودرس در سطح پوست به‌وجود‌ می‌آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: خانم‌هایی كه از سیگار و قلیان می کشند، باید با چهره زیبا و پوست شفاف و جوان خداحافظی كنند، چرا كه نیكوتین سیگار یا قلیان در خانم‌ها جذب بیشتری دارد. استفاده مكرر از قلیان موجب از بین رفتن شفافیت و طراوت و در نتیجه پیری زودرس پوست می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف هیچ كرمی نمی‌تواند پیری پوست ناشی از سیگار و قلیان را برطرف كند و توصیه می‌شود خانم‌ها این عادت را ترك كنند. جالب است بدانید كه افراد سیگاری یا كسانی كه قلیان مصرف می‌كنند، حداقل یك تا دو سال از افراد همسن خود بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha