سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر 97 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رضا صفی‌آریان ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تقدیر از فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در زمینه‌های مختلف بر لزوم تکریم پژوهشگران در راستای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی کشور صحه گذاشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اهمیت امر پژوهش در زمینه‌ها و ابعاد مختلف جهشی شایان توجه در رشد مقاله‌های علمی کشور به وجود آمده است، عنوان کرد: در حال حاضر از نظر مقالات پذیرفته در ISI رتبه نخست را کسب کرده‌ایم که این مهم شایان توجه و اهتمام ویژه‌ای است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان سخن مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به تولید ثروت از راه پژوهش را یادآور و متذکر شد: هر هیئت علمی در دانشگاه باید یک شرکت دانش‌بنیان ایجاد کند چرا که این امر گامی ارزشمند در راستای عمل به گفته رهبری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی و پژوهشگران بهداشت و درمان در برخی مسائل با پژوهش می‌توانند جلوی ضرر را بگیرند، تصریح کرد: این روند به نوبه خود منجر به تولید ثروت می‌شود چرا که افزایش میزان سلامتی جامعه موجب بارور شدن و رشد آن می‌شود.

صفی‌آریان با بیان اینکه شعار «ما می‌توانیم» موتور محرکه کشور است و با بیان اینکه 97 درصد داروها در کشور تولید می‌شود، افزود: باید سالانه 2.5 میلیارد دلار دارو وارد کنیم و می‌توانیم نیمی از داروهای تولیدی را مونتاژ کنیم.

وی ضمن اشاره به تحریم نفتی علیه ایران نیز با بیان اینکه با بررسی دارایی‌ها می‌توان هزینه‌ها را مدیریت کرد، به برنامه‌ریزی برای جلوگیری از هزینه‌های بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیز به عنوان چشم بصیر مراقب سلامت مردم بوده و با اطلاع‌رسانی مناسب مانع از بروز بیماری‌هایی شوند که سرنوشت خانواده را تغییر می‌دهد که این مهم با پژوهش دانشگاهیان محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان ابراز داشت: با توجه به روند توجه به پژوهش در کشور امیدوار هستیم سال آینده سال بهتری برای حوزه پژوهش باشد تا بر این اساس الگویی برای جهان اسلام باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha