سلامت نیوز :با وجود مخالفت کارگران شاغل و بازنشسته با تغییر قانون کنونی تامین اجتماعی، مسئولان ارشد سازمان تامین اجتماعی همچنان به اقدامات خود برای تغییر این قانون ادامه می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید عیسی حسینی، معاون پارلمانی و حقوقی سازمان تامین اجتماعی در تازه‌ترین اظهارتش مدعی شده که قانون جدید تامین اجتماعی باهدف برطرف کردن نقصها‌و ابهامات قانون فعلی در حال تدوین است.

بنابر ادعای این معاون سازمان تامین اجتماعی، چون در شرایط کنونی سازمان تامین اجتماعی ار نظر درآمد و هزینه‌ها به نقطه سر به سری رسیده‌است در قانون جدید سعی شده تا با پیش بینی راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه‌ها اقداماتی انجام شود.

با توجه به متنی که چندی پیش تحت عنوان پیش نویس قانون تامین اجتماعی با سربرگ‌ها سازمان تامین اجتماعی منتشر شد به نظر می‌رسد که منظور معاون پارلمانی و حقوقی سازمان از «راهکاری مناسب» چیزی جز تلاش برای کاستن از تعهدات بیمه‌ای و درمانی رایگان سازمان، فروش خدمات درمانی به کارگران بیمه شده و سخت کردن شرایط سابقه و سنی برای بازنشستگی نیست.

ایلنا یادآور می‌شود که به موجب ماده ۷۳ قانون برنامه پنجم توسعه تنها بخشی از قانون تامین اجتماعی که به حمایت از بیکاران مربوط می‌شود نیاز به تغییر و بازنگری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha