محمد شریعتی، با تأکید بر کمبود اعتبار طرح پزشک خانواده برای اجرای کامل این طرح در کشور، تصریح کرد: تا زمانی که اعتبار مناسب اختصاص داده نشود این طرح به‌صورت گسترده اجرا نمی‌شود.

سلامت نیوز: رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده، با تأکید بر اینکه اعتبارات طرح پزشک خانواده باید در لایحه دولت به صورت واقعی دیده شود، گفت: طرح پزشک خانواده به هیچ وجه سیاسی نیست.
محمد شریعتی در گفت ‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر کمبود اعتبار طرح پزشک خانواده برای اجرای کامل این طرح در کشور، تصریح کرد: به‌طور حتم اجرای پزشک خانواده در تمام سطوح نیازمند اختصاص اعتبار از سوی دولت است، بنابراین تا زمانی که اعتبار مناسب اختصاص داده نشود این طرح به‌صورت گسترده اجرا نمی‌شود.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده، با بیان اینکه انتظار مسئولان وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی از نمایندگان مجلس، تصویب اعتبار مناسب برای اجرای طرح پزشک خانواده در بودجه سال ۹۲ است، گفت: نمایندگان اگر خواستار اجرای طرح پزشک خانواده و به تبع‌ آن حل مشکلات نظام سلامت هستند، باید برای طرح پزشک خانواده اعتبار مناسبی اختصاص دهند.

شریعتی با تأکید بر اینکه اعتبارات برنامه پزشک خانواده باید در لایحه دولت به صورت واقعی دیده شود، افزود: به‌طور حتم بودجه برنامه پزشک خانواده باید واقعی و سهل‌الوصول بوده و به درآمدهای غیرقابل وصول حواله داده نشود.

وی با اعلام اینکه رئیس‌جمهور اقدامات زیادی برای اجرای طرح پزشک خانواده انجام داده است، گفت: از اوایل مطرح شدن طرح پزشک خانواده شاهد بودیم که تیم دولت تلاش بسیاری را برای اجرای این طرح کردند.

شریعتی با بیان اینکه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی خواستار اختصاص اعتبار مناسبی از سوی دولت برای اجرای طرح پزشک خانواده هستند، افزود: به طورحتم تحقق عدالت در سلامت در گرو اجرای کامل طرح پزشک خانواده است.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده، با انتقاد از موضوعات مطرح شده درباره اهداف دولت برای تسریع در اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: به هیچ وجه طرح پزشک خانواده سیاسی نیست، از این‌رو هر کسی که بتواند یک روز زودتر این طرح را اجرایی کند، باید از آن فرد تقدیر و تشکر کرد.

وی با تأکید بر اینکه قانون برنامه پنجم توسعه دولت را مکلف به اجرای طرح پزشک خانواده تا پایان زمان برنامه کرده است، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود یک سال و ده ماه از آغاز برنامه گذشته است، از این‌رو زمان زیادی برای اجرای پزشک خانواده باقی نمانده است.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده، با تأکید بر اینکه در اجرای طرح پزشک خانواده بحث پایان دولت مطرح نیست، گفت:  بر اساس مصوبه دولت از ۲۶ فروردین سال ۹۱ به مدت دو سال نسخه ۰۲ این طرح به‌عنوان زیرساخت حوزه سلامت باید اجرایی شود، بنابراین زمان پایان این طرح از عمر دولت دهم بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha