پدران معتاد برای حفظ رابطه با فرزندان خود، آنها را به مصرف و توزیع مواد مخدر وامی دارند که این مسئله سرآغاز و عامل 65 درصدی بزهکاری کودکان است.

عامل 65 درصد اعتیاد کودکان بزهکاری است
سلامت نیوز : پدران معتاد به طور معمول در قبال فرزندان احساس مسوولیت نمی کنند و در مواقعی که یکی از والدین یا هر دو نیاز به مواد مخدر داشته باشند، فرزند آنها نه تنها از تربیت درست خانواده بی بهره می ماند بلکه باید گدایی یا سرقت را نیز یاد بگیرد تا بتواند به تنهایی و یا همراه خواهر یا برادر خود مرتکب جرم شود تا بتواند مواد مخدر مورد نیاز والدین را تامین کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ بی کفایتی والدین اصلی ترین علت بزهکاری کودکان محسوب می شود زیرا آنان بدون خواست و اراده خود و به خاطر مشکلات خانواده بویژه والدین به وضعیت و شرایط ناخواسته دچار شده و می شوند.

به خطر افتادن سلامت کودکان معصوم و بی گناهی که طعم خوش زندگی را از سوی والدین بی رحم و آلوده خود در مواد مخدر نچشیده اند از جمله ابتدایی ترین دستاوردها در نابودی زندگی و آینده آنها است.

ˈمجید ابهریˈ آسیب شناس در گفت و گو با ایرنا، بزهکاری و اعتیاد را دوقلوهای نحس و شوم جامعه دانست و گفت: ضرورت تامین پول خرید مواد مخدر سبب گرایش افراد مختلف جامعه بویژه کودکان و نوجوانان به بزهکاری شده است.

وی با بیان آنکه دزدی لوازم خودرو، جیب بری و دخل زنی از مهمترین سرقت های معتادان بزهکار است، افزود: خرده فروشی مواد مخدر همراه با مخلوط کردن مواد زائد به مواد قابل فروش از جمله جرایمی است که در نوجوانان و کودکان معتاد دیده می شود.

ابهری اظهار داشت: از آنجا که مواد مخدر روانگردان فرد را دچار توهم و اختلال در سیستم فکر و تصمیم گیری می کند، فرد معتاد به این مواد متوجه زشتی اعمال خود نشده و حتی ممکن است در حالت توهم دست به رفتارهای خشونت آمیز مانند ضرب و جرح و قتل نیز بزند.

این آسیب شناس ادامه داد: هم اکنون به علت پایین بودن آمار معتادان نوجوان و جوان می توان با تدوین برنامه های مناسب از گسترش آن جلوگیری کرد.وی، جمع آوری، طبقه بندی، ساماندهی معتادان بزهکار و تشکیل پرونده های روانی رفتاری برای آنان، آموزشهای فنی و حرفه ای در جهت اشتغالزایی، کنترل و نظارت بعد از خروج از مراکز درمانی یا زندان را بهترین راههای پیشگیری و مقابله با بزهکاری عنوان کرد.

ابهری گفت: بعضی از معتادان بزهکار دارای سوابق متعدد دستگیری و زندان هستند و هر بار با جرم بزرگتر دستگیر شده و بعد از مدتی از زندان آزاد می شوند.وی بابیان اینکه تشکیل هسته های بزهکاری در زندانها یکی دیگر از مشکلات زندانی کردن این گونه افراد است، افزود: باید مراکز درمانی و آموزشی برای اینگونه بزهکاران تشکیل شود و براساس سن و دفعات بزهکاری در آنجا نگهداری شوند.

ابهری خاطرنشان کرد: کنترل بعد از خروج و نظارت بر بهبودی مهمترین عامل جلوگیری از تکرار جرم و بازگشت بزهکاران به زندان است، بنابراین اشغالزایی و تداوم نظارت مهمترین راهکار مقابله با بزهکاران نوجوان و کودک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha