یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 63382
سلامت نیوز : اعتماد نكنید! اگر بیمار هستید و هنگامی كه به بیمارستان مراجعه كرده‌اید، ناگهان كسی از راه می‌رسد كه آغوش گرم و پرمحبتش را روی شما می‌گشاید، دست نوازش روی سرتان می‌كشد و می‌گوید خواب‌نما شده است كه كارهای درمانی‌تان را پیگیری كند و حتی وجوه پرداختی اولیه برای بستری شدن‌تان را از شما بگیرد و به صندوق بیمارستان تحویل بدهد، نپذیرید و خیلی محكم بگویید «مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان!» چون او برای جیبتان نقشه كشیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ نه! اشتباه نكنید! ما با كمك به بیماران رنجور و ناتوان یا آنها كه اورژانسی هستند و هوش و حواسشان سرجایش نیست، مشكلی نداریم.

آنچه می‌گوییم بر اساس هشداری جدی است كه وزارت بهداشت منتشر كرده است و در اطلاعیه‌ای اعلام كرده كه بتازگی كسانی در لباس نیكوكاران به بیماران ضعیف در مراكز درمانی نزدیك می‌شوند و اعتماد شان را جلب می‌كنند و سپس وجوه پرداختی شان را برای بستری شدن به بهانه تحویل دادن به صندوق بیمارستان می‌دزدند.

در اطلاعیه وزارت بهداشت همچنین شیوه جدید دیگری برای كلاهبرداری نیز قید شده است. در این شیوه كلاهبردار خودش را پزشك یا یكی از اعضای كادر درمانی بیمارستان معرفی می‌كند و با تلفن همراه یکی از بیماران بستری در بخش های ویژه مراکز درمانی تماس می‌گیرد و می‌گوید برای برخورداری از خدمات وی‍‍ژه بیمارستان، بیمار باید مبلغی كلان را به حساب بیمارستان واریز كند.

احتمالا حدس زده‌اید كه كجای كار می‌لنگد؛ شماره حسابی كه دكتر تقلبی داستان اعلام می‌كند، شماره حساب بیمارستان نیست بلكه شماره حساب كلاهبردار است.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه به مردم گوشزد كرده است كه در چنین مواردی، هرگز وجهی به غریبه‌ها پرداخت نكنند و به حسابی كه از سوی آنها اعلام شده است نیز پولی نریزند و بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha