یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 63384
سلامت نیوز : جراحی پلاستیک بینی همراه با اعمال دیگر هم انجام می شود. به طور مثال اگر شما دارای انحراف بینی و یا انسداد مجاری تنفسی باشید به طور همزمان این اصلاحات هم انجام خواهد شد. مشکلات دیگر بینی مانند برجستگی روی بینی (دورسوم)، اندازه سوراخ های بینی، پهنی بیش از حد بینی، وضعیت نوک بینی و ... در جراحی پلاستیک بینی اصلاح خواهند شد و به صورت متقارن با سایر اعضا صورت در خواهند آمد.

1. دلیل انجام جراحی بینی چیست و از چه سنی می توان این عمل را انجام داد؟

بینی در قسمت مرکزی صورت قرار گرفته است و نقش زیادی در زیبایی صورت دارد، بطوریکه اگر بینی شما خیلی بزرگ و یا به عکس خیلی کوچک باشد در نگاه اول باعث توجه بیننده خواهد شد و حتی اگر شما دارای اعضای زیبای دیگری در صورت باشید دیگر بیننده به آن توجه نمی کند و این عدم تقارن توجه بیشتری را به خود معطوف می کند. شکل بینی از پدر و مادر شما به ارث می رسد و به رشد خود تا سن بلوغ ادامه می دهد تا به شکل اصلی خود برسد، این سن در دخترها شانزده سالگی و در پسرها هجده سالگی می باشد و از این سن به بعد می توان جراحی بینی را انجام داد و قبل از این سن، عمل جراحی نتیجه مطلوب را نمی دهد.

جراحی پلاستیک بینی همراه با اعمال دیگر هم انجام می شود. به طور مثال اگر شما دارای انحراف بینی و یا انسداد مجاری تنفسی باشید به طور همزمان این اصلاحات هم انجام خواهد شد. مشکلات دیگر بینی مانند برجستگی روی بینی (دورسوم)،اندازه سوراخ های بینی، پهنی بیش از حد بینی،  وضعیت نوک بینی و ... در جراحی پلاستیک بینی اصلاح خواهند شد و به صورت متقارن با سایر اعضا صورت در خواهند آمد.

2. آیا عکس قبل و بعد از عمل لازم است ؟

بله، این عکس ها به جراح شما کمک می کند تا برنامه ریزی دقیق و صحیح برای انتخاب تکنیک اصلاحات بینی شما داشته باشد که این باعث تقارن بینی با سایر اجزای صورت خواهد شد. عکس بعد از عمل هم به جراح شما کمک می کند تا نتیجه را بررسی کرده و بهبودی شما را ارزیابی کند.

3. چند نوع عمل زیبایی بینی وجود دارد؟

عمل زیبایی بینی رینوپلاستی نام دارد، اگر تیغه وسط بینی شما (سپتوم) در خط میانی نباشد جهت اصلاح این مشکل عمل سپتوپلاستی انجام می شود، این دو عمل معمولاًهمراه با هم توسط جراح زیبایی به دو روش باز و بسته انجام می شود(سپتورینوپلاستی).
روش باز با برش تیغه میانی بینی انجام می شود و پوست بینی به طور کامل بالا کشیده می شود و این از دقت بیشتری برخوردار  است و در اصلاحات نوک بینی و تیغه میانی بینی روش ارجح است، در روش بسته دیگر این برش وجود ندارد و عمل  بدون دید کامل انجام می شود در حال حاضر 95% درصد اعمال زیبایی بینی با روش باز انجام می شود زیرا نتیجه دقیقی تر است و محل برش هم بعد از مدتی دیده نخواهد شد.

4.رتوش بینی چیست و احتمال آن چقدر است؟

اساسی ترین عامل در در نتیجه جراحی زیبایی بینی شکل قبلی بینی و نوع پوست بینی می باشد، حدود 5% موارد جراحی بینی نیاز به رتوش یعنی عمل اصلاحی بینی پی از عمل اول پیدا خواهند کرد، این عمل یک عمل مینور می باشد و معمولاً مانند عمل اول نیست و با بی حسی موضعی انجام می شود.

باید توجه داشت عمل بینی یک عمل صد در صد کامل نمی باشد و شما باید قادر باشید به بهبودب حاصله و رفع عیوب بینی خود تمرکز کنید تا از نتیجه عمل احساس لذت و رضایت نمایید. اگر دارای شخصیت وسواسی می باشید  به هیچ وجه کاندید مناسبی برای این عمل نیستید.

5. آیا محدودیت سنی برای این عمل وجود دارد؟

خیر، از سن شانزده سالگی در خانم ها و از سن هجده سالگی در آقایان می توان این جراحی را انجام داد، در حال حاضر بسیاری از مراجعین ما از سن 40 سالگی به بالا برای این عمل مراجعه می کنند و در صورت داشتن سلامت عمومی و عدم سابقه بیماری کاندید این جراحی می شوند و خوشبختانه اکثراً با موفقیت انجام می شود. تکنیک های جدیدی برای عمل زیبایی بینی در شکل های مختلف و سنین مختلف و نژادهای مختلف تعریف شده است که باعث افزایش ضریب موفقیت می شود.

معمولاً در سنین بالا این عمل همراه با جراحی های دیگر مانند تزریق چربی- کشیدن صورت – اصلاح پلکها – بالا کشیدن ابرو و ... انجام می شود و باعث بهبودی چشم گیر و افزایش اعتماد به نفس این افراد می شود.

6. آیا جراحی بینی باید فقط توسط فوق تخصص جراحی زیبایی و ترمیمی انجام شود؟

باید توجه داشت تنها در رشته ای که به صورت آکادمیک آموزش جراحی زیبایی درددانشگاه آموزش داده میشود در رشته فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی می باشد، که افرادی که در رشته جراحی عمومی فارغ التحصیل می شوند وارد این رشته در دانشگاه می شوند و مسلماً آموزش لازم را برای این اعمال دریافت کرده اند، در هیچ رشته ی دیگر آموزش های زیبایی به صورت آکادمیک و دانشگاهی در برنامه ی تحصیلی آنها وجود ندارد، البته در صورت تمایل،در رشته های دیگرپس از پایان دوره تخصصی، باید برای دوره فلو شیپ مجددا وارد دانشگاه شده ودوره زیبایی را به طور تکمیلی بگذرانند.
در ویزیت اولیه تمام نکات لازم وبهترین تکنیک برای بهبودی واصلاح اشکالت بینی شما توضیح داده خواهد شد ویک عکس برای شما نسخه میشود ،ودر صورت انحراف بینی  سی تی اسکن هم نسخه خواهد شد.در صورت تمایل به عمل یک جلسه دیگر برای ویزیت نهایی و تعین نوبت عمل به شما داده خواهد شد.

نکات لازم قبل از عمل

• حداقل ده روز قبل از عمل از مصرف آسپیرین و داروهای مشابه (ایبوبروفن، دیکلوفناک سدیم، ایندوماسین، مفنامیک اسید و ...) خودداری فرمائید. استفاده از استامینوفن و ترامادول بلامانع است.
• استعمال دخانیات به مدت 2 هفته قبل و بعد از عمل ممنوع است زیرا نیکوتین به دلیل انقباض عروقی، خونرسانی به بافتهای عمل شده را مختل مینماید.
• به مدت 6 ساعت قبل از عمل از نوشیدن و خوردن اجتناب کنید.
• لباس شما در هنگام مراجعه به کلینیک باید به شکلی باشد که نیاز به اینکه از سر به تن کنید نداشته باشد.

نکات مهم در مورد خود عمل

• عمل رینوپلاستی و سپتوپلاستی با دوروش بی هوشی عمومی و موضعی قابل اجراست.
• با استفاده از متدهای غیر تخریبی جدید حداکثر بافتهای بینی حفظ شده و احتمال بروز بدشکلی و سایر عوارض به حداقل خواهد رسید.
• در انتهای عمل ازپانسمان چرب در داخل سوراخهای بینی استفاده خواهد شد که ظرف 8 ساعت خارج میشوند.
• روی بینی آتل گچی یا پلاستیکی گذاشته شده که ظرف 10-7 روز برداشته میشود.
• شما بعد از ظهر همان روز مرخص خواهید شد.
 
نکات لازم بعد از عمل

• 7 تا 8 ساعت پس از عمل می توانید مرخص شوید و به منزل بروید. در موارد خاص یک شب خواهید ماند.
• در مدت حضور در بیمارستان ضمن اقدامات پرستاری از کمپرس سرد هر 15-20 دقیقه به مدت 5 دقیقه استفاده نمائید. کمپرس سرد را تا 48 ساعت پس از عمل ادامه دهید. (هنگام خواب استفاده نشود)
• در زمان ترخیص برای شما مسکن، آنتی بیوتیک و آنتی هیستامین نسخه می شود.
• در هر زمان می توانید با پزشک خود تماس بگیرید.
• رژیم غذایی در ابتدا به صورت مایعات و از روز بعد معمولی می شود. به مدت 1 هفته از مصرف خوردنیهایی که مستلزم حرکت زیاد لبها باشد (مثل سیب، خیار و ... ) پرهیز نمائید.
• سر شما در زمان استراحت باید کمی بالا تر از بدن بدن باشد.
• کمپرس سرد (کیسه حاوی یخ) روی چشمها به مدت 48 ساعت باعث کاهش ورم خواهد شد و میزان ورم در ظرف 72 ساعت به حداکثر می رسد.
• ترشح از بینی تا 72 ساعت طبیعی است ودر صورت لزوم گاز کوچک جلوی بینی را تعویض نمائید.
• گچ بعد از 10-7 روز برداشته میشود. در طی این مدت می توانید بدون خیس شدن گچ استحمام کنید.
• شل شدن چسبها  در طی هفته  اول طبیعی است.
• داخل بینی را می توانید با گوش پاک کن به آرامی تمیز کنید.
• کبودی بعد از عمل طبیعی بوده وظرف1 هفته از بین می رود.
• بعد از بر داشتن گچ تغییرات عمده مشهود است ولی تغییرات تدر یجی در طی 12-6 ماه  کامل میشود.
• بعد از برداشتن گچ تا 8 هفته حق استفاده از عینک را ندارید و از آن پس به مدت 3 هفته  باید با چسب عینک را به پیشانی بچسبانید.
• تا سه هفته از فین کردن از طریق بینی باید اجتناب شود و در صورت بروز عطسه باید با دهان باز باشد.
• از فعالیت و ورزشهای سنگین مانند ائروبیک ،وزنه برداری ،خم شدن طولانی مدت برای 2 ماه پرهیز شود. ورزشهای تماسی مانند کشتی ، فوتبال ، حرکات رزمی و غیره تا 6 ماه ممنوع است. بخیه های خارجی در روز پنجم کشیده شده و بخیه های داخلی خودبخود جذب می شوند.
• پوست بینی شما بعد از جراحی نسبت به نور خورشید حساس است، بنابراین تا 2 ماه در معرض آفتاب طولانی مدت قرار نگیرید یا از کرمهای ضد آفتاب استفاده نمائید.
• حس نوک بینی شما بعد از جراحی کاهش یافته ولی در ظرف چندین هفته به شکل عادی بر میگردد و بوی بد احتمالی داخل بینی مربوط به جذب نخهای داخل بینی است ، نگران نباشید.
• چنانچه کنتاک لنز دارید از روز هفتم می توانید استفاده نمائید.
• چنانچه با چسب زدن پوست روی بینی قرمز و حساسیت نشان دهد از زدن چسب خودداری نمائید.

منبع : برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha