سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس در خصوص مشکلات بیمارستان‌ها افزود: بیمه‌ها باید پرداخت به روز داشته باشند و تأخیرات را جبران کنند چرا که می‌بینیم بیمارستان‌ها مثل ساعت کار می‌کنند و اشغال تخت صددرصدی را در بخش های تازه افتتاح شده می‌بینیم، بنابراین می‌طلبد تا کمک مالی بیشتری به آنها شود.

وی ادامه داد: با مذاکرات انجام شده امیدواریم درآمدهای بیشتری نصیب بیمارستان‌ها شده و به آنها پرداخت شود تا این مشکلات در خصوص مسائل بودجه‌ای حل شود چرا که درمان مهمترین دغدغه وزارت بهداشت، مردم و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وحید دستجردی گفت: امیدواریم با حل مشکلات بودجه‌ای مشکلات امسال و سال آینده برطرف شود.

وزیر بهداشت در خصوص برنامه پزشک خانواده نیز گفت: هم اکنون این برنامه در 5 دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود و با مسئولان وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی و همچنین بیمه سلامت ایرانیان مذاکراتی انجام شده است.

قول معاونت راهبردی ریاست جمهوری برای اجرای برنامه پزشک خانواده

وی تصریح کرد: این سازمان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا در 4 و  5 دانشگاه دیگر نیز برنامه پزشک خانواده را اجرا کنند و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز قول داده تا اعتبارات خوبی را برای اجرای برنامه پزشک خانواده در سال آینده در نظر بگیرد.

وحید دستجردی افزود: در مرحله اول باید به استانهایی که  این برنامه را آغاز کرده‌اند کمک شود تا کار را پیش ببرند و سپس سازمان‌های بیمه‌گر بتوانند با تأمین اعتبارات مورد نظر خود، 4 و 5 دانشگاه علوم پزشکی دیگر را تا پایان سال به شبکه پزشک خانواده شهری متصل کنند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: بر اساس اعتباراتی که معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری تمهید می‌کند برنامه گسترش پزشک خانواده در سال آینده پیگیری می‌شود و این در حالی است که هم اکنون همه دانشگاه‌ها آماده اجرا هستند.

وحید دستجردی در خصوص آخرین وضعیت برنامه پزشک خانواده در تهران نیز گفت: دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در حال اجرای این برنامه هستند و سازمان‌های بیمه را ترغیب و تشویق کرده‌ایم تا با پزشکان این دو دانشگاه قرارداد ببندند.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار پزشک در دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی شده و منتظر قرارداد بیمه هستند و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز 600 پزشک برای بیمه معرفی شده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: به شدت پیگیر اجرای این برنامه هستیم و  چنانچه سازمان‌های بیمه‌گر آمادگی خود را در سطح تهران برای بستن قراردادها هر چه زودتر اعلام کنند مردم برای برنامه پزشک خانواده آماده شده و از آن بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha