یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 63403

سلامت نیوز حوریه شمشیری میلانی اظهار کرد: یائسگی در زنان در یک دوره زمانی اتفاق می‌افتد و علائم مربوط به آن پس از پایان دوره تمام می‌شود. اما یائسگی در مردان بسیار متفاوت است و طی مدت زمان طولانی و با علائم خفیف انجام می‌شود. مردان در طی مدت زمان طولانی با عوارض آن درگیر هستند. بنابراین برای کاهش عوارض یائسگی باید آگاهی مردان افزایش پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دبیر علمی کنگره بهداشت باروری و سلامت خانواده، دلیل پذیرفته نشدن یائسگی در جامعه را این موضوع دانست که بهداشت باروری و سلامت خانواده تنها نزدیک به دو دهه است که در دنیا مطرح شده است و گفت: متأسفانه در جامعه ما یائسگی مشکلات روحی روانی بسیاری را برای زنان در پی داشته و این موضوع به دلیل مواجهه غلط با یائسگی اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: پژوهشهای جدید نشان داده یائسگی در زنان علائم کوتاه مدتی دارد اما در مردان این امر به تدریج اتفاق می افتد و علائم آن خفیف تر اما طولانی مدت تر است به همین دلیل یائسگی در مردان از اهمیت بیشتری باید برخوردار باشد در حالی که به این موضوع توجه چندانی نشده است. به همین دلیل کنگره تلاش دارد تا پیشگام طرح یائسگی و مسائل مربوط به آن در جامعه شود.

به گفته شمشیری میلانی، این کنگره به موضوع بهداشت باروری و سلامت خانواده تنها نگاه پزشکی ندارد و فرد را به عنوان عضوی از جامعه در نظر گرفته که یائسگی برای وی پیامدهای اجتماعی را در پی خواهد داشت. بنابراین در این پانل موضوعاتی چون یائسگی در مردان و زنان و ترافیک ایمن، جامعه ایمن، اجتماع ایمن، خانه ایمن، ورزش ایمن، قانون، مشارکت ها و حمایت ها و رفاه و اقتصاد ایمن مطرح می شود.

جلیل حسینی، رئیس کنگره بهداشت باروری و سلامت خانواده نیز معتقد است: پیشگام بودن ایران در بهداشت باروری و سلامت مردان ریشه در این موضوع دارد که آموزش پزشکی با درمان و بهداشت در ایران تلفیق شده است.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث شده تا به موضوع بهداشت باروری و سلامت مردان به صورت عمقی پرداخته شود.

جلیلی افزود: ایران جز 5 کشور اول دنیا بود که موضوع سلامت مردان را مطرح کرد و برای توجه هر چه بیشتر به این موضوع یک روز را به سلامت مردان اختصاص داد. البته در حال حاضر به یک هفته افزایش یافته است. با این تفاسیر می توان گفت ایران جز کشورهای پیشرو در بهداشت باروری است.

حسینی خاطر نشان کرد: این ناآگاهی در حالی وجود دارد که یائسگی در مردان مانند یائسگی در زنان جز روند طبیعی عمر مردان بوده و در صورت شناسایی علائم آن قابل درمان است. هنوز یائسگی در مردان به نحو مطلوب شناخته نشده و در حوزه های علمی مربوط به آن عمیق و تخصصی فعالیتی انجام نگرفته است.

کنگره بهداشت باروری و سلامت خانواده بر چند محور شامل یائسگی در زنان، یائسگی در مردان، سبک زندگی، مسائل جنسی در میانسالی، مسائل ناباروری در میانسالی، مسائل روحی و روانی یائسگی و ... می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha