سلامت نیوز :«اولین همایش سرطان و پیشگیری» با هدف تبادل اطلاعات میان نهادهای علمی و اجرایی کشور از سوی موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز انجمن‌های علمی تخصصی در تاریخ هفتم وهشتم بهمن ماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمابرگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فرهاد سمیعی دبیر علمی این همایش با اعلام خبر فوق گفت: علی رغم پیش بینی افزایش بروز سرطان‌ها در سالهای آتی و با وجود آن که پیشگیری موثرترین راه برخورد با سرطان است، متاسفانه تاکنون نسبت به این موضوع در کشور کم توجهی شده که امید می‌رود، برپایی اولین همایش سرطان و پیشگیری، گامی موثر برای توجه هرچه بیشتر به اهمیت موضوع پیشگیری از سرطان باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت پیشگیری از سرطان تنها محدود به یک ارگان خاص مانند وزارت بهداشت نیست، یادآور شد: برنامه جامع ملی کنترل سرطان که مسئولیت اجرای آن با وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی است، تاکید دارد اجرای مواردی همچون برنامه‌های پیشگیری از سرطان، بدون همکاری دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها امکانپذیر نیست.

دکتر سمیعی تصریح کرد: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی که فعالیت آنان مرتبط با عوامل خطرساز بروز سرطان است به طور قطع می‌بایست در امر پیشگیری از سرطان بازوی یاری بخش وزارت بهداشت باشند و بدون نگاه بین بخشی، قطعا در موضوع پیشگیری در برنامه جامع سرطان راه به جایی نخواهیم برد.

وی گفت: در اولین همایش سرطان و پیشگیری، محورهایی همچون عوامل محیطی سرطانزا، تغذیه و تعادل انرژی بدن انسان، ژنتیک سرطان و پیشگیری، دخانیات و سرطان، کاربرد دارو و ترکیبات شیمیایی در پیشگیری سرطان، چشم اندازهای پیشگیری از سرطان و نقش غربالگری و تشخیص زودرس در پیشگیری از سرطان در کنار راهبردهای پیشگیری و کنترل سرطان از سوی پزشکان و استادان برجسته سرطان و سایر رشته‌های علوم پزشکی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

دکتر سمیعی افزود: در این همایش همچنین آخرین نتایج تحقیقات و یافته‌های علمی جامعه پزشکی کشور در کنار ایجاد زمینه مشارکت و همفکری صاحبنظران و متخصصان رشته‌های مختلف از جمله تغذیه، ورزش، محیط زیست، صنایع، کشاورزی، رسانه‌ها و تمامی مجموعه‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند به نحوی در برنامه پیشگیری سرطان تاثیرگذار باشند، ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: در نظر است در پایان این همایش، فشرده‌ای از مباحث کارشناسی و علمی به صورت بیانیه نهایی همایش شامل توصیه‌های علمی و کاربردی برای حوزه‌ها و نهادهای مختلف که در عرصه پیشگیری سرطان مسئول یا ذی نفع هستند، ارایه شود.

لازم به ذکر است، اولین همایش پیشگیری از سرطان از سوی موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مشارکت شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما، شهرداری تهران، سازمان‌های حفاظت محیط زیست، زمین شناسی، آب و فاضلاب، هواشناسی و جوانان هلال احمر، بنیاد امور بیماریهای خاص، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، شرکت ملی نفت ایران، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیز مراکز تحقیقاتی و انجمن‌های عملی تخصصی برگزار می‌شود.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.hamayesh.ncii.ir‌مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha