سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تاکنون بیش از 3 هزار پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده منتظر قرارداد بیمه‌ها با پزشکان هستیم.

دکتر سید حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره روند اجرای طرح پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: تمام آنچه مربوط به دانشگاه بود، انجام شده است.

وی تاکید کرد: اینکه پزشک خانواده اجرا شود یا خیر به اراده بیمه‌ها باز می‌گردد. بیمه‌ها اگر با پزشکان قرارداد ببندند، کار پیش می‌رود.

ابوالقاسمی با بیان اینکه پزشکان ثبت نام شده را به بیمه‌ها معرفی کرده‌ایم اما هنوز تعداد پزشکان قرارداد بسته با بیمه 18 نفر است، گفت: این در حالی است که بیش از سه هزار پزشک از این طرح استقبال و ثبت نام کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده در مجموعه این دانشگاه گفت: حتی با کمبود اعتبار هم وظایف خود را انجام می‌دهیم اما باید در نظر داشت که بیمه‌ها بایستی هم هزینه پزشک و هم هزینه داروخانه‌ها را بپردازند. این در حالی است که هنوز با هیچ داروخانه‌ای هم در این خصوص قراردادی بسته نشده است.

ابوالقاسمی در ادامه در پاسخ به اینکه علت عدم موافقت با بازنشستگی پرستاران از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی چیست، عنوان کرد: در این خصوص هر تصمیمی را در حوزه وزارت بهداشت به ما ابلاغ کنند، همان را اجرا می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha