سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کلمبیا برای نخستین بار موفق شدند اولین «اطلس» سلولهای سیستم دفاعی بدن را تهیه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «اطلس» جدید، تصویری منحصر به فرد و بی‌سابقه از پراکندگی و عملکرد لنفوسیت‌های T شکل در بدن افراد سالم ارائه می‌کند.

متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا با تجزیه و تحلیل بافت‌های حاصل از اعضای اهدا شده‌ای که صاحبانه آنها همگی بر اثر اتفاقات ناگهانی جان خود را از دست داده‌ بودند، موفق شدند این «اطلس» استثنایی را تهیه کنند. این اعضا متعلق به افرادی در گروه‌های سنی متفاوت از نوجوان 15 ساله گرفته تا سالمندان 60 ساله بودند.

این نمونه برداری‌ها از بافت‌هایی مانند لنف‌ها، ریه‌ها، طحال و روده کوچک صورت گرفته که مستقیما با عوامل بیماری زا در تماس هستند. تمام اهدا کنندگان روده بزرگ سالم بودند و هیچ سابقه ابتلا به ویروس ایدز، سرطان یا سایر بیماریهای مزمن دستگاه ایمنی را نداشتند.

به گفته متخصصان؛ این اطلس جدید و اطلاعات درج شده در آن کاربرد مفید و موثر در درک چگونگی واکنش بافت‌های مختلف در برابر بیماری‌های خاص التهابی و سیستم ایمنی خودکار خواهد داشت. همچنین این یافته‌ها می‌توانند به تولید واکسن‌های جدیدتر و کارآمدتر منجر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha