سلامت نیوز : پنج انجمن اسلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره اتفاقات اخیر وزارت بهداشت و درمان بیانیه‌ای منتشر و طی آن، از وزیر بهداشت حمایت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در بخش‌هایی از متن این بیانیه آمده است:

در نظام‌های دموکراتیک، مسئولان و مدیران سیاسی در هر قسمتی که باشند بقای خود را در رضایت مردم می‌بینند و تمام تلاش خود را می‌کنند که در عین حفظ حقوق گروه سیاسی خود، با اقدامات به موقع خود رضایت مردم را به دست بیاورند. هرگاه که در اقدام یا حتی حادثه‌ای نارضایتی عمومی را به دنبال خود ببینند، از سمت خود استعفا داده و بدین صورت به جامعه مدنی احترام می‌گذارند. در جامعه ما که شاهد نوعی از شیوه حکومتی، یعنی مردم‌سالاری دینی هستیم، قاعدتا باید شاهد اقدامات مناسبی باشیم. البته که حقوق دینی را هم باید مدنظر قرار دادو در جهت صلاح اصلی نظام جمهوری اسلامی قدم برداشت.

اما ظاهرا از حواشی پیرامون اولین وزیر زن جمهوری اسلامی ایران، آن‌چه برمی‌آید عکس این اتفاقات است و دفاع از حقوق به حق مردم، موجبات برکناری احتمالی ایشان را فراهم کرده است.

لازم می‌دانیم در کنار کاستی هایی که وجود دارد و انتقاداتی که داشته و داریم، نکات زیر را متذکر شویم:

1- سرکار خانم وحید دستجردی که نخستین وزیر زن دولت پس از انقلاب بوده‌اند، عملکرد قابل تقدیری را از خود نشان داده اند و با توجه به سابقه گذشتگان، کارنامه ایشان در نزد دلسوزان بهداشت و درمان کشور درخشان است و اقدامات خوبی در بهبودی وضع بیمارستان‌ها انجام دادند.

2- شروع طرح بزرگ پزشک خانواده که اجرای کامل و صحیح آن نظام سلامت ایران را به یکی از پیشرفته‌ترین و جامعترین‌ها تبدیل خواهد کرد، در زمان وزارت ایشان بوه است، کاری که کمتر وزیری در سال آخر خود سراغ آن می‌رود که این اتفاق مهم، نشان دهنده عزم راسخ ایشان در خدمت ورزی و حرکت رو به جلو در کشور است که ان‌شاءالله با تامین به موقع بودجه به سرانجامی ایده آل برسد.

3- بالا بردن شاخص‌های کمی و کیفی که از آمارهای ارائه شده کاملا می‌توان دریافت که مسوولین مربوطه در وزارتخانه فارغ از بازی‌های سیاسی به وظیفه خود عمل کرده و تلاش کردند تا حداکثر بهره را از زمانی که برای خدمت‌رسانی در اختیارشان قرار گرفته است استفاده کنند.

4- شهامت و صداقت وزیر در ابطال آزمون دستیاری، انتقاد از نحوه تخصیص ارز به دارو، مخالفت با توسعه قلیانخانه‌ها در جامعه، اعلام آلودگی آب تهران در برخی مناطق هرچند که به مذاق عده‌ای خوش نیامد، اظهار نظر سریع پیرامون آلودگی هوای تهران که پیش از این پذیرش این حقیقت توسط یک مسوول و ارائه توصیه‌های سلامتی، کمتر مشاهده می‌شد؛ همه و همه نشان دهنده این است که ایشان جزء معدود وزیران خدوم نسبت به جامعه بوده که در پی تحقق عدالت و اجرای کامل قانون بوده است.

در پایان امیدواریم ایشان در پایان دولت کنونی همچنان به اقدامات خود در جهت بهبود وضع سلامت جامعه ، ادامه داده و در جهت اعتلای مناسب رشته‌های مختلف از جمله پرستاری و فیزیوتراپی، اقدامات مناسب‌تری انجام دهند که نیاز سلامت جامعه را در پی داشته باشد و به جایگاه مناسبی در وضعیت سلامت مردم برسیم . ان‌شاءالله.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز/انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد/انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان/انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان/انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha