سلامت نیوز : یک مقام ارشد وزارت بهداشت اندونزی، دهمین مورد مرگ ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در سال جاری میلادی (2012) در این کشور را تایید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ با مرگ یک پسربچه چهارساله بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزای H5N1، آمار قربانیان این بیماری امسال در اندونزی به 10 نفر رسید.

به گفته مقامات بهداشتی این کشور، از سال 2005 میلادی که این ویروس در دنیا شیوع پیدا کرد تاکنون 160 نفر در اندونزی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان جان خود را از دست داده‌اند و در تمام این مدت، این کشور در کل جهان بالاترین آمار قربانیان این بیماری را داشته است.

همچنین آمار رسمی و تایید شده نشان می‌دهد که در طول این چند سال 192 نفر در اندونزی به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شده‌اند، از سوی دیگر مقامات بهداشتی نپال نیز اخیرا مشاهده مواردی از ابتلا به همین نوع آنفلوآنزا را در کشور خود تایید کرده‌اند. آنها می‌گویند امسال شیوع آنفلوآنزای نوع H5N1‌ در مرغداری‌ها و در بین ماکیان تایید شده و بیم آن می‌رود که این بیماری به زودی به انسانها نیز منتقل شود. این مقامات از مردم درخواست کرده‌اند که برای کنترل شیوع بیماری با مسئولان همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha