سلامت نیوز : معاون بهداری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور گفت: چهاردهمین بیمارستان صحرایی و نخستین بیمارستان بومی در بخش لاشار ایرانشهر افتتاح شد و هیچ محدودیتی برای پذیرش بیمار ندارد.

سرهنگ «غلامعلی کفاش» در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، از افتتاح نخستین بیمارستان صحرایی بومی در بخش لاشار ایرانشهر خبر داد و گفت: از صبح امروز چهاردهمین بیمارستان صحرایی استان در اسپکه بخش لاشار شهرستان ایرانشهر با حضور سردار مرتضوی جانشین قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور گشایش یافت.

وی با تبیین بخش‌های تخصصی درمانی در این بیمارستان ادامه داد: در این بیمارستان متخصصان داخلی، جراحی، اتاق‌عمل، اطفال، گوش، ‌حلق و بینی، چشم‌پزشکی، ارتوپدی و...، به مراجعه‌کنندگان بومی، خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

معاون بهداری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور با تاکید بر این‌که خدمات این بیمارستان رایگان است و محدودیتی برای پذیرش بیمار به لحاظ موقعیت جغرافیایی ندارد، افزود: مراجعه‌کنندگان از هر بخشی از استان پذیرش می‌شوند و پذیرش تا شعاع 80 کیلومتری است اما اگر فراتر از آن هم باشد بیماران درمان می‌شوند.

کفاش افزود: این نخستین بیمارستان صحرایی بومی است که با مشارکت بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در استان راه‌اندازی شده است این مرکز به لحاظ سخت‌افزاری و ملزومات نرم‌افزاری تفاوتی با 13 مورد برپا شده‌ی پیشین ندارد بلکه‌ حوزه‌ی دندانپزشکی فعال‌تر از گذشته ظاهر شده است.

وی گفت: در این بیمارستان 14 پزشک عمومی هم‌زمان کار تریاژ بیماران را انجام می‌دهند و فعالیت این مجموعه در دو شیفت کاری است.

معاون بهداری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور با تقدیر از فرمانده قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور در مورد ادامه‌دار بودن گشایش بیمارستان‌های صحرایی پس از شهادت سردار شوشتری، افزود: سردار منصوری توانست پس از شهادت سردار شوشتری 13 بیمارستان صحرایی دیگر را فعال کند.

براساس این گزارش، این بیمارستان صبح امروز با حضور فرمانده سپاه سلمان و جانشین قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور و مسوولان شهرستان ایرانشهر آغاز به کار کرد و به مدت یک هفته پذیرای بیماران منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha