سلامت نیوز :حجت‌الاسلام والمسلیمن قاسم نوربخش عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پژوهش‌ها و تلاش‌ها نشان می‌دهد که بهترین عامل برای پیشگیری از بیماری ایدز اصلاح شیوه زندگی و تربیت صحیح نوجوانان و جوانان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به بخش‌های اساسی این اصلاح شیوه زندگی خاطرنشان کرد: زندگی سالم و ایمن، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و در نهایت امید به زندگی 3 اصل اساسی در مسیر این اصلاح است.

مسئول امداد و سلامت جامعة‌المصطفی مشهد در خصوص اصول موفقیت در پیشگیری از انتقال ایدز گفت: یکی از اصول موفقیت در مهار ایدز در هر کشور مشارکت و همکاری افراد تأثیرگذار و نهادهای فرهنگ‌ساز است که یکی از این نهادهای تأثیرگذار جامعه، روحانیت است که می‌تواند دراین راستا تعاملات خوبی با جامعه پزشکی داشته باشد.

نوربخش با بیان اینکه اولین برنامه کشوری مهار ایدز در سال 1366 نوشته شده است، عنوان کرد: تاکنون 3 برنامه راهبردی برای جلوگیری از بیماری ایدز تدوین شده است.

وی با اشاره به راهبردهای اساسی این برنامه‌ها بیان داشت: یکی از راهبردهای اصلی این برنامه‌ها، آموزش و اطلاع‌رسانی است که به وسیله جامعه طلاب کشور به خوبی قابل انجام است.

مسئول امداد و سلامت جامعة‌المصطفی مشهد اضافه کرد: دیگر راهبردها تشویق افراد در معرض خطر به انجام دادن مشاوره، آزمایش داوطلبانه ایدز، فراهم کردن امکانات لازم برای درمان افراد، اجرای برنامه‌های کاهش آسیب، تضمین سلامت خون‌های اهدا شده، توجه به خانواده بیماران، حمایت از خود بیماران و دیگر مقولاتی از این دست است.

نوربخش با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف علمی برای آگاه‌سازی طلاب در زمینه بیماری‌های مختلف اذعان کرد: این نشست‌ها برای بالا بردن سطح آگاهی طلاب برگزار شده است و هدف اصلی آنها تعامل میان جامعه طلاب و پزشکان در راستای بالا بردن سطح سلامت جامعه است.

وی در پایان ابراز داشت: از دیگر اهداف برگزاری این دست نشست‌ها در جامعة‌المصطفی، رفع انگ و تبعیض از بیماران مبتلا به بیماری‌های مانند ایدز، استفاده از ظرفیت علما در راستای کاهش میزان شیوع و انتقال بیماری‌ها، تبیین روش‌های بازگرداندن مبتلایان به جامعه با استفاده از ظرفیت‌های دینی، تغییر نگرش افراد نسبت به بیماران مبتلا به بیماری ایدز و استفاده از توان طلا برای رساندن پیام به جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha