سلامت نیوز : محمد‌حسن ابوترابی‌فرد امروز در هفتادوسومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: هم اکنون کشور در یک موقعیت ویژه قرار دارد که می‌تواند از این فرصت برای تبدیل شدن به قدرت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استفاده کند. این فرصت تحریمی است که ما را در این حرکت قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: راه گذشته ما را به این موقعیت نمی‌رساند در گذشته که به درآمد ارزان و راحت نفت تکه می‌کردیم. بادآورده را باد می‌برد اما آغاز حرکتی جدید را تجربه خواهیم کرد تا درآمدها و هزینه‌ها واقعی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از حوزه‌های کلیدی هزینه کشور حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که باید مدیریت آن در دست حاکمیت باشد.

ابوترابی‌فرد گفت: امروز فرصتی است تا منابع صحیح را در مجاری صحیح هزینه کنیم و در این جلسه تمام توجه باید معطوف به مصرف‌کردن بهتر درآمدها و به حداقل رساندن هزینه‌ها باشد. تا بتوان برای برون‌رفت کشور از مشکلات کمک کرد.

وی ادامه داد: خواهشمندم هر چه قدر که می‌توانید به کوچک‌کردن بودجه بهداشت و درمان کمک کنید. چرا که به استفاده درست از بودجه‌های در اختیار این حوزه و بهره‌وری آن فاصله داریم.

وی گفت: هزینه زیادی می‌کنیم اما بهره‌وری کم است در سطوح مختلف مدیریتی بهره‌وری را که با بودجه نفتی انجام می‌شود و نه با عقلانیت و فکر، باید جبران کنیم.

حسن آقاجانی مدیر دفتر وزارتی وزیر بهداشت نیز در پاسخ به اظهارات ابوترابی گفت: میزان تخصیص اعتبارات با واقعیت‌های موجود فاصله دارد.تستهای تشخیصی گرانقیمت هستند و مراجعه بالای مردم به دلیل افزایش آگاهی و تبدیل سلامت به اولویت مهم مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: وظایف گذاشته شده بر دوش وزارت بهداشت نیاز به ملزوماتی دارد که باید فراهم شود.

آقاجانی خطاب به ابوترابی‌فرد اظهار داشت: مسائل و فشارها به سمتی می‌رود که دید کارشناسی وزارت بهداشت عملی نمی‌شود بنابراین امیدواریم با حذف فاصله کلان‌نگری به سمتی برویم که بودجه‌ها به شکل بهینه هزینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha