سلامت نیوز : عباس جعفری دولت‌ آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 19 تهران با اعلام این مطلب افزود: خلاصه وظایف مربوط به دادسرای پزشکی در حوزه سلامت و بهداشت عمومی قابل طرح است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: جامعه ما برای پیشرفت و تعالی به سلامت نیاز داشته و بهداشت عمومی مقوله‌ای است که همه مردم یک کشور در آن نقش ایفا می‌کنند.

وی افزود: بهداشت عمومی از زیرمجموعه‌های امنیت عمومی است به این ترتیب که نمی‌شود با خیابان‌های کثیف و رستوران‌های آلوده و در کنار همه اینها داروخانه‌هایی که داروهای غیرمجاز و تقلبی می‌فروشند امید به داشتن جامعه‌ای سالم و ایمن داشت.

جعفری دولت آبادی با اشاره به این مطلب که امروز جامعه ایمن شعار سازمان ملل متحد شده است، گفت: یکی از پایه‌های اساسی رشد و پیشرفت جوامع بهداشت و سلامت عمومی است.

وی گفت: این موضوع آنچنان اهمیت دارد که یکی از فصول برنامه پنجم برای این مقوله در نظر گرفته شده است که سلامت آحاد جامعه ضامن رشد جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به این مطلب که در بهداشت عمومی رسیدگی به تخلفات رستوران‌ها، قاچاق دارو و مداخلات پزشکی باید مد نظر قرار گیرد، گفت: نقش دادسرای پزشکی در تحقق این شعارها برای استقرار بهداشت عمومی و سلامت برای همگان تبلور پیدا کند.

وی گفت: دادستانی تهران آمادگی دارد تا با دستگاه‌های متولی امر بهداشت نظیر وزیر بهداشت، سازمان دامپزشکی و سایر نهادها همکاری لازم را داشته باشد.

جعفری دولت آبادی با اشاره به این مطلب که شما با مراجعه به یک داروخانه باید مطمئن باشید که داروی تقلبی و غیر مجاز به دست شما نمی‌دهند، گفت: بماند که امروزه در برخی داروخانه‌ها داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز فروخته می‌شود و تبلیغات این داروها نیز در نشریات به وفور دیده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروزه کشور با تحریم‌ها مواجه است و فشارهای دشمن زیاد است، گفت: البته مقاومت مردم نیز افزایش پیدا  کرده و آحاد مردم به مقابله پرداخته‌اند.

وی گفت: متأسفانه در این فضا باید دادستانی تهران نسبت به وظایف خود بیشتر کوشا بوده زیرا در این فضای گل‌‌آلود هستند مجرمانی که برای بهره‌مندی خود دست به ارتکاب اعمال مجرمانه می‌زنند.

وی به تشکیل دادسرای جرائم پولی و بانکی به پیشنهاد دادستانی تهران و موافقت رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این دادسرای تخصصی در زمینه جرائم پولشویی، مؤسسات مالی غیرمجاز، اختلاس‌ها، معوقات و کلیه جرائمی که در بستر بانک‌ها رخ می‌دهد فعالیت می‌کند.

وی گفت: این صحیح نیست که خود بانک‌ها مطالبات و معوقاتشان را پیگیری نکنند در حالی که باید این نهادها خودشان حافظ مال مردم باشند و وظیفه اصلی‌شان رسیدگی به معوقات بانکی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha