عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه قوه قضاییه، رئیس بازرسی کل کشور و مجلس باید برای مشخص شدن وضعیت ارز ورود پیدا کنند، گفت: وعده‌ وعیدهای بسیاری برای اختصاص ارز داده شده که متاسفانه در حد شعار باقی مانده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه قوه قضاییه، رئیس بازرسی کل کشور و مجلس باید برای مشخص شدن وضعیت ارز ورود پیدا کنند، گفت: وعده‌ وعیدهای بسیاری برای اختصاص ارز داده شده که متاسفانه در حد شعار باقی مانده است.  

 رسول خضری در گفت‌ وگو با خانه ملت، درباره صحبت‌های اخیر رئیس جمهور مبنی بر اختصاص ارز به دارو، افزود: من تعجب می‌کنم رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه در حالی این موضوع را به راحتی مطرح می‌‌کند که رئیس سازمان غذا و دارو بارها اعلام کرده تاکنون ارزی به دارو اختصاص داده نشده است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وعده‌ وعیدهای بسیاری برای اختصاص ارز داده شده اما متاسفانه همه در حد شعار باقی مانده و عملی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اختصاص ندادن ارز، بیماران خاص و سرطانی را بلاتکلیف گذاشته است، تصریح کرد: اختصاص ندادن ارز باعث شده وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی پاسخی برای مردم نداشته باشد این در حالی است که دولت ارزی برای دارو اختصاص نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارکان اصلی کشور باید به کمک ارز دارو بشتابند، افزود: نهادهایی مثل قوه قضاییه، رئیس بازرسی کل کشور و همچنین مجلس باید به این حوزه ورود پیدا کرده و تکلیف ارز دارو را مشخص کنند تا هرچه زودتر این معضل برطرف شود.

خضری، با تاکید بر اینکه با سلب مسئولیت‌ها نباید سلامت مردم را به بازی گرفت، افزود: علاوه بر اختصاص ارز، تجهیزات پزشکی نیز باید در اولویت اختصاص ارز قرار گیرد چراکه این تجهزات از وسایل ضروری پروسه درمانی است.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران در شرایط تحریم به سر می‌برد، بنابراین باید مشکلات را به گونه‌ای مدیریت کرد تا کمتر به مردم فشار بیاید، از این رو مسئولان باید با حساسیت لازم زمینه را برای ایجاد جامعه‌ای سالم و پویا رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha