سلامت نیوز: مدیر نظارت و بازرسی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه در هیچ یک از آگهی های تبلیغات کالاهای سلامت، نقش و جایگاه پزشک نباید حذف شود تصریح کرد: آگهی های خارج از عرف تبلیغات فاقد پشتوانه ی قانونی بوده و کالای تبلیغ شده قاچاق محسوب می شود.
حجت الله مقیمی در گفتگو با رادیو سلامت در برنامه  زاویه پنهان ، درباره تبلیغ کرم های لاغری در برخی مطبوعات  گفت: بر اساس مستندات علمی، کرمی که بتواند منجر به کاهش وزن و لاغری 8 کیلو گرمی در فرد شود، فاقد  پشتوانه علمی است.

وی به مکاتبات صورت گرفته با وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: آگهی های خارج از عرف تبلیغات فاقد پشتوانه ی قانونی بوده و کالای تبلیغ شده قاچاق محسوب می شود.

مدیر نظارت و بازرسی سازمان نظام پزشکی درباره تعامل وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در جلوگیری از فعالیت این گونه تبلیغات تاکید کرد :در هیچ یک از آگهی تبلیغات کالاهای سلامت نباید نقش و جایگاه پزشک حذف شود.

ضرورت تشکیل بانک هویت ژنتیک برای محکومان کیفری مفقودین و نمونه برداری از صحنه جرم:

سرپرست بانک هویت ژنتیک ایران با بیان اینکه بهره برداری از بانک هویت ژنتیک پس از تصویب آیین نامه این بانک از سوی ریاست قوه قضائیه آغاز می شود به برنامه صبح و زندگی رادیو سلامت گفت:تشکیل بانک هویت ژنتیک برای  صدور شناسنامه ژنتیکی برای محکومان کیفری ،مفقودین و نمونه برداری از صحنه جرم کاربردی است.
دکتر رضا علاءالدینی با بیان اینکه صدور شناسنامه هویت ژنتیک برای نخستین بار د رمشهد صادر شده است افزود:در حال حاضر چهار کلانشهر کشور دارای آزمایشگاه ژنتیک هستند.
سرپرست بانک هویت ژنتیک ایران  درباره عضویت ایرانیان در بانک هویت ژنتیک تاکید کرد:به دلیل گران بودن تجهیزات آزمایشگاهی، ظرفیت تشکیل بانک هویت ژنتیک برای کلیه افراد جامعه وجود ندارد.
دکتر رضا علاءالدینی افزود:تاکنون هیچ کشوری موفق به ایجاد بانک هویت ژنتیک برای کلیه اعضا ء یک کشور نشده اند.

شناسایی یک زن دارای خون نادر پس از تصادف:

رئیس آزمایشگاه مرجع ایمونو هماتولوژی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به شناسایی یک فرد دارای خون نادر گفت : این بیمار یک خانم 32 ساله ایست که پس از تصادف و انتقال به بیمارستان تشخیص داده شد که دارای خون نادر است.
دکتر مقدم  در  گفت و گوی تحلیلی رادیو سلامت،با اشاره به تشکیل بانک ذخیره خون نادر در کشور افزود:از سه سال پیش  بانک ذخیره خون نادر در کشور تشکیل شده که هم اکنون 200 اهدا ء کننده خون نادر عضو بانک ذخیره خون نادر هستند.
عضو کارگروه بین المللی خون های نادر درباره چگونگی شناسایی افراد دارای خون نادر به رادیو سلامت گفت: به طور معمول افراد تا زمانی که بر اثر ببماری و یا حادثه ای به مرکز درمانی مراجعه نکند ، متوجه نوع گروه خونی نادر  نمی شوند.
دکتر مقدم افزود: برای شناسایی افراد دارای گروه خونی نادر ، سالانه  از بین 5 هزار تا 10 هزار فرد اهدا کننده خون ،آزمایش خون نادر انجام می شود   که تاکنون 200 اهداءکننده نادر در کشور  به ثبت رسیده است.
رئیس آزمایشگاه مرجع ایمونو هماتولوژی سازمان انتقال خون ایران همچنین از شناسایی دو بیمار دارای خون نادر خبر داد و افزود: این دو بیمار در لیست پیوند کلیه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha