دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 63481

استفاده از لنزهای تماسی جنبه عمومی ندارد و باید منحصراً برای یک فرد ساخته شده باشد و استفاده از آن‌ها حتی در نوع آرایشی نیز باید زیر نظر چشم پزشک تجویز شده باشد.

آسیب‌رسانی به قرنیه توسط لنزهای تماسی
سلامت نیوز : نتایج یک تحقیق نشان داد استفاده از لنزهای تماسی جنبه عمومی ندارد و باید منحصراً برای یک فرد ساخته شده باشد و استفاده از آن‌ها حتی در نوع آرایشی نیز باید زیر نظر چشم پزشک تجویز شده باشد، چرا كه این لنزها می‌توانند باعث صدمه به قرنیه شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: فرد مصرف كننده در مورد نحوه استفاده صحیح از لنزها نیز باید توسط پزشك خود آموزش ببینید و از لنز مناسب چشم خود بهره برد.

براساس این گزارش محققان ضمن بیان این كه كاربرد لنزهای زیبایی و آرایشی دیگر فقط مخصوص روزهای خاص مانند میهمانی‌ها نیست، افزود: استفاده از آن‌ها بین افراد جوان به‌ویژه زنان اهمیت ویژه‌ای پیدا كرده است كه در این میان این گروه از افراد در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به صدمات جدی قرنیه هستند.

به گفته محققان 18 درصد از آمریكایی‌ها از لنزهای تماسی رنگی و زیبایی استفاده می‌كنند كه 28 درصد از این تعداد بدون این كه با چشم پزشک خود مشورت كنند اقدام به استفاده از آن‌ها می‌كنند و با وجود توصیه‌های فراوان برخی از افراد هنوز هم حتی با این لنزها می‌خوابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha