مصرف قرص‌های خواب‌آور خطر ابتلا به ذات‌الریه را تشدید می‌کند

۱۳۹۱/۱۰/۰۵ - ۱۰:۱۲ - کد خبر: 63490

سلامت نیوز : پزشکان انگلیسی در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که مصرف قرص‌های خواب‌آور معمول ممکن است خطر ابتلا به ذات‌الریه و مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری را تشدید کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این پزشکان می‌گویند مصرف داروهای خواب‌آوری چون دیازپام و تمازپام با افزایش خطر ابتلا به عفونت ریه مرتبط است و انجام مطالعات بیش‌تر برای بررسی ایمنی این داروها مورد نیاز است.

این آزمایش همچنین نشان داده است، بیماران مبتلا به ذات‌الریه اگر از این داروها استفاده کنند، خطر مرگ ناشی از این بیماری تنفسی بیش‌تر آنها را تهدید می‌کند. آمارها نشان می‌دهد که از هر 10 سالمند حداقل یک نفر از این قرص‌های خواب‌آور مصرف می‌کند.

کارشناسان بهداشتی دانشگاه ناتینگهام می‌گویند، خواب عمیق حاصل از مصرف این قرص‌ها می‌تواند با تولید ترشحات ریوی ارتباط داشته باشد.

جزئیات این مطالعه در مجله «توراکس» منتشر شده است.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
2.62046s, 19q