سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 63491

سلامت نیوز : رییس بخش نفرولوژی بیمارستان شریعتی، رواج پدیده زیرمیزی پزشکان در کشور را نتیجه اعمال تعرفه‌های غیرمنطقی برشمرد.

دکتر ایرج نجفی در گفت‌وگو با ایسنا ، به مهمترین انتظارات پزشکان از سازمان نظام پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: این سازمان وظایف و مسئولیت‌های متعددی نظیر تشکیل صندوق تعاون، وام و سرمایه گذاری برای پزشکان، رسیدگی به شکایات بیماران و ایجاد نقش واسطه‌ای بین پزشک و بیمار، برگزاری کنفرانس‌های علمی برای پزشکان و همچنین سایر اقداماتی که برای رفاه پزشکان لازم است را دارد.

وی در ادامه تعیین تعرفه‌های پزشکان را از مهم ترین و قلب وظایف سازمان نظام پزشکی کشور دانست و تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی تصمیمات غیرمنطقی در زمینه تعرفه‌های پزشکی اتخاذ شده است که انتظار می‌رود سازمان نظام پزشکی با برآورد هزینه‌هایی نظیر اجاره مطب، منشی، هزینه های آب و برق و شرایط اقتصادی موجود ارزیابی‌های کارشناسانه‌ای تعرفه‌های واقعی را برای پزشکان در تخصص‌های مختلف پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و غیره اعمال کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر سازمان نظام پزشکی تنها نظر خود را در مورد میزان تعرفه‌ها اعلام می‌کند در صورتی که باید با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان در وزارت بهداشت، مجلس، دولت و بیمه ها تعرفه‌ها را نهادینه و قانونی کنند.

دکتر نجفی ادامه داد: مثلا در زمینه دیالیز صفاقی یا شکمی تاکنون هیچ نوع تعرفه‌ای برای پزشکان در کشور تعیین نشده است و هیچ مسئولی در این زمینه احساس مسئولیت نمی‌کند در حالی که سازمان نظام پزشکی می تواند به عنوان یک نهاد مستقل در این زمینه نظر خود را اعمال کند.

وی همچنین رواج پدیده زیرمیزی در بین پزشکان در کشور را نتیجه اعمال تعرفه های غیرمنطقی عنوان کرد و گفت: متاسفانه تعرفه‌های نادرست در بیمارستان‌های کشور بخصوص مراکز دولتی باعث شده فساد بزرگی نظیر رواج پدیده زیر میزی در این مراکز روز به روز افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha