سلامت نیوز : مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی کشور گفت: سامانه اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه آزاد چابهار به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر عبدالعظیم بهفر، در بازدید از آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با توجه به اینکه محصولات غذایی آرایشی و بهداشتی به طور مستقیم در سلامت انسان تاثیرگذار هستند، نظارت بر عرضه این محصولات ضروری است.

وی یادآور شد: فقط مبحث اقتصادی مطرح نیست، بعضی کالاها با توجه به اینکه با سلامتی مردم در ارتباط است نیازمند توجه بیشتر و نظارت از سوی مدیران مسئول برای جلوگیری از تهدید سلامتی مردم است.

بهفر در ادامه اظهار کرد: برای بالا بردن سطح کیفیت آزمایشگاه، موضوع ارسال کارشناسان جهت دوره‌های تکمیلی را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو همچنین بر الزام خرید از فرآورده‌های سلامت محور بخصوص فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و غذایی، داروئی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد و گفت: کالاهایی که به تائید وزارت بهداشت به صورت برچسب فارسی نویس که شامل تاریخ تولید، انقضاء، شرکت واردکننده، کارخانه تولید کننده و سری ساخت فرآورده‌هاست و یا همراه با برچسب کنترل اصالت و سلامت است دارای تاییدات و معیارهای وزارت بهداشت است.

وی در پایان این بازدید خواستار پیگیری سامانه اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه آزاد چابهار شد و گفت: این سامانه به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha