سلامت نیوز : رییس کل سازمان نظام پرستاری ضمن اعلام خبر آغاز اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: چهار بیمارستان شریعتی، کودکان علی اصغر، روانپزشکی ایران و شهید مدنی استان البرز به عنوان مجریان پایلوت این قانون انتخاب شده‌اند.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در چهار بیمارستان تامین اعتبار شده است، عنوان کرد: بیمارستان روانپزشکی ایران، بیمارستان شریعتی و بیمارستان کودکان علی اصغر و همچنین بیمارستان شهید مدنی استان البرز برای اجرای آزمایشی این قانون انتخاب شده‌اند.

وی افزود: فرآیند اجرای پایلوت این قانون از ابتدای دی ماه آغاز شده است و پس از برگزاری جلسه توجیهی با مدیران بیمارستان‌ها و مسئولان بخش‌های پرستاری این چهار بیمارستان طی هفته جاری، اجرای استانداردها و پرداخت بر اساس تعرفه‌ها از هفته آینده پی گرفته می‌شود.

میرزابیگی با بیان اینکه حداکثر تا اسفند ماه نتایج اجرای آزمایشی این قانون استخراج می‌شود، گفت: برای اجرای کشوری هم رییس جمهوری دستور صادر کرده است که در بودجه 92 ردیف بودجه‌ای برای قانون تعرفه گذاری و قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت در نظر گرفته شود.

رییس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه این چهارمین یا پنجمین دستوری است که رییس جمهور در این خصوص صادر کرده است، گفت: امید است این مورد امسال در بودجه 92 لحاظ شود. برآورد بودجه توسط وزارت بهداشت انجام و منعکس شده است. البته این اعتبار هرچه باشد موقتی خواهد بود چون معتقدیم اجرای این قانون به منابع درآمدی مراکز درمانی کمک می‌کند و رضایت مندی را ارتقا می‌دهد.

وی افزود: اگر بیمه‌ها خدمات گروه پزشکی را تحت پوشش قرار دهند، وضعیت بهبود می‌یابد. گاهی پرستار یا ماما خدمتی را انجام می‌دهد اما به نام پزشک با قیمت گران ثبت می‌شود. اگر چنین خدمات مشترکی پوشش بیمه‌ای جداگانه داشته باشد، بیمه هم از این موضوع منتفع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha