شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6350

بسیاری از والدین از کابوسهایی که کودک در خواب می بیند نگران می شوند اما متخصصان معتقدند که این کابوسها عموماً طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر متخصصان معتقدند که دیدن کابوسها در سنین کودکی و هنگام شب عموماً طبیعی است و جای نگرانی نیست  فقط در 2 مورد والدین باید توجه بیشتری به کابوسها داشته باشند .

یکی در موردی که کابوسهای شبانه کودک توام با کارهایی باشد که می تواند به کودک صدمه بزند، مانند اینکه در کابوسها به خود ضربه بزند و یا راه برود و ممکن باشد از جایی مانند پله بیفتد که در این صورت صبح روز بعد چیزی به یاد نمی آورد و نیازی هم به تکرار و مرور نیست. فقط والدین باید در هنگام خواب اشیاء و وسایل خطرناک و یا نوک تیز را از اتاقش دور کنند .

و دیگری زمانی که کودک در خواب یک کابوس مشخص را که صبح روز بعد هم به خاطر دارد و تعریف می کند بارها و بارها به همان شکل ببیند که در این صورت هم والدین باید از یک متخصص کمک بخواهند.

اما اگر کودک کابوس‌های متفاوت و پراکنده می‌بیند، جای نگرانی نیست، زیرا کودکی سنی است که مغز در آن به بی نظمی و به هم ریختگی دچار می‌شود و در نتیجه، کودک مدام کابوس‌ می‌بیند .

فقط از کودک بخواهید کابوسش را برایتان تعریف کند و یا در مورد آن  نقاشی بکشد تا بتوانید با شناخت ترسهایش به او برای گذر از آنها کمک نمایید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha