سلامت نیوز : مدیر مرکز پیوند عضو بیمارستان گلستان اهواز گفت: در حال حاضر وضعیت اهدای عضو در خوزستان چندان مناسب نیست و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری شود.

دکتر عباس چنانه در گفت‌وگو با (ایسنا)‌، اظهار کرد: با این‌که بیشتر اوقات بیمار مرگ مغزی در بخش بستری است ولی خانواده‌ها به پیوند رضایت نمی‌دهند. بسیاری از مردم نمی‌دانند که مرگ مغزی دقیقا چیست و تا دقیقه 90 برای به هوش آمدن بیمار امید دارند، در حالی که بیمار مرگ مغزی هیچ‌گاه به زندگی باز نمی‌گردد.

وی افزود: خانواده بیماران مرگ مغزی، با مشاهده فیلم‌های تلویزیونی و شخصیت‌های فیلم‌ها که در کما هستند و به هوش می‌آیند تصور می‌کنند که مرگ مغزی نیز به همین شکل است.

چنانه عنوان کرد: مرگ مغزی زمانی رخ می‌دهد که ساقه مغز کاملا از کار می‌افتد. برای اطمینان از مرگ مغزی در دو نوبت چندین تست از بیمار گرفته می‌شود و پس از اطمینان، مرگ مغزی اعلام می‌شود.

مدیر مرکز پیوند عضو بیمارستان گلستان اهواز گفت: برخی استان‌های هم‌جوار با این‌که دیرتر از خوزستان در امر اهدای اعضا وارد شده‌اند، از خوزستان جلوتر هستند و میزان اهدای آن‌ها بالاتر است و این نشان می‌دهد که باید بیشتر کار کنیم.

وی ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی در این زمینه در آموزش و پرورش و برای مربیان بهداشت مدارس و معلم‌ها و برخی شرکت‌ها سمینارهایی برگزار شده است. همچنین در برنامه داریم که برای فرهنگ سازی اهدای اعضای بیمارن مرگ مغزی، از طریق ائمه جماعات وارد عمل شویم تا با توجه به محبوبیت در میان مردم، در فرهنگ‌سازی تاثیرگذار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha