سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 63514

طب سوزنی امروزه با تایید سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان درمان قطعی برای بسیاری از بیماری‌ها چون میگرن، بیماری‌های عضلانی- مفصلی، بیماری های اعصاب و روان، بیماری‌های پوستی و بیماری‌های دستگاه گوارشی محسوب می‌شود.

درمان مشکلات گوارشی با سوزن
سلامت نیوز : طب سوزنی یكی از شیوه‌های درمانی مكمل در جهان است كه از سوی سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان اولین درمان تایید شده است، به همین دلیل بسیاری از متخصصان و درمانگران، این شیوه درمانی را به‌عنوان یك شیوه درمانی بدون عارضه به بیماران مبتلا به التهاب معده و التهاب اثنی‌عشر توصیه می‌كنند. در این شیوه درمانی، درمانگر می‌تواند تنها با چند جلسه طب سوزنی این بیماری‌ را در 2‌حالت مزمن یا حاد، به‌طور كلی درمان كند.

درمان كمكی برای زخم معده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ درمانگران طب سوزنی با استفاده از چند سوزن می‌توانند روند درمان بیماری زخم معده را تسریع كنند. در این حالت متخصصان از طب سوزنی به‌عنوان یك شیوه كمكی برای درمان زخم معده استفاده می‌كنند. در این حالت درمانگران با كمك سوزن‌ها روی عملكرد عروق اثر می‌گذارند و ترشح میزان اسید معده را كنترل كرده و موجب تسریع درمان زخم معده می‌شوند. از طرفی درمانگر با كمك این سوزن‌ها به كنترل میزان حرارت معده كمك كرده و به این ترتیب با كنترل فعالیت‌های عصبی بدن و كاهش تنش‌ها به درمان زخم معده می‌پردازد.

ترشی و اسیدی نخورید

در این شیوه درمانی رژیم غذایی ویژه‌ای  به بیماران ارائه می‌شود كه از میان آنها می‌توان به كاهش مصرف مزه‌های اسیدی و ترش اشاره كرد. در این حالت درمانگران به بیماران‌شان توصیه می‌كنند در وعده‌های شب از غذاهای سبك، آب‌پز یا بخارپز استفاده كنند. به اعتقاد این درمانگران، عملكرد بدن انسان به‌طور كلی در ساعت‌های پایان روز نسبت به ساعت‌های اولیه روز كمتر است، به همین دلیل ارگان‌های داخلی بدن نیز ضعیف‌تر از ساعت‌های اولیه صبح فعالیت می‌كنند و این حالت موجب می‌شود اندام درونی مثل معده نیز توان كمتری در روند دریافت و هضم غذا داشته باشد، بنابراین بهتر است تا حد امكان از مصرف غذاهای خام، میوه و سبزیجات خام پرهیز كنند و این مواد را به‌صورت آب پز یا بخار پز در وعده‌های غذایی به ویژه وعده شام میل كنند. پرهیز از غذاهای خام، لبنیات، میوه و سبزی خام از مهم‌ترین نكاتی است كه به پیشگیری از ابتلا به درمان التهاب معده كمك می‌كند.

كولیت‌های عصبی را با موفقیت درمان كنید

سازمان بهداشت جهانی درمان كولیت‌های عصبی به كمك طب سوزنی را یكی از موفق‌ترین درمان‌ها می‌داند و شیوه درمانی طب سوزنی را اولین درمان مكمل و كامل برای این بیماری معرفی كرده است. این بیماری كه از آن با عنوان سندرم روده تحریك‌پذیر نام می‌برند از جمله بیماری‌هایی است كه موجب بروز نفخ، دردهای ناشی از نفخ، یبوست و اسهال در افراد می‌شود. یكی از مهم‌ترین عوامل بروز این بیماری وجود استرس، تنش و واكنش های عصبی است كه موجب بروز اختلال در عملكرد روده‌ها و دستگاه گوارش بدن می‌شود. درمانگران طب چینی و طب سوزنی با ارائه چند سوزن به درمان این بیماری كه ناشی از استرس‌ها و تنش‌های عصبی است، كمك می‌كنند. در حقیقت این درمانگران با هدف قرار دادن سیستم عصبی بدن در 4 تا 5 جلسه به كاهش فشارهای عصبی در بدن كمك می‌كنند.

یك درمان فوق‌العاده برای یك مشكل شایع

در طب سوزنی شیوه درمانی‌ای وجود دارد كه به درمان بدبویی دهان می‌پردازد. در این شیوه، درمانگر با كار كردن روی نقاط مخصوص دستگاه گوارش به ویژه معده به درمان بدبویی می پردازد. درمانگران طب چینی معتقدند ماندن بیش از حد غذا درون معده و ‌تخلیه نكردن بموقع آن موجب به‌وجود آمدن بوی بد در دهان می‌شود كه این عارضه در افراد چاق یا افرادی كه دچار اضافه وزن هستند بیشتر دیده می‌شود. علاوه بر این سكسكه و بادگلو كه یكی از عوارض ناشی از چاقی و اضافه وزن است نیز با كمك طب سوزنی قابل درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha