رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: در سال جاری در تلاش هستیم تا اورژانس اجتماعی را در سراسر استان های كشور راه‌اندازی كنیم.

ابوالحسن فقیه در گفت‌وگو با فارس در اردبیل افزود: بحث مشكلات و معضلات اجتماعی با راه‌اندازی این شبكه اورژانس كه به عنوان سومین شبكه اورژانس بعد از اورژانس سلامت و پلیس در كشور است ساماندهی و مرتفع خواهد شد.
وی بحث كودكان كار، كودكان خیابانی، دختران فراری و زنان آسیب دیده را از جمله آسیب‌های مهم جامعه عنوان كرد و افزود: برای ساماندهی این چهار گروه 60 مركز مداخله در بحران، 90 مركز پیشگیری از طلاق و در 5 استان كشور خط 123 فعال شده است.
وی در خصوص جمع آوری متكدیان گفت: طبق قانون كار جمع آوری متكدیان به عهده شهرداریهاست و ما تنها در صورت وجود جمعیت هدف خود را در این مقوله وارد می شویم و آنها را در مراكز خود پذیرش می كنیم.
فقیه تعداد مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی را یك میلیون و 72 هزار نفر اعلام كرد و گفت: این تعداد شامل افرادی هستند كه به صورت مستمر و ماهیانه از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می كنند.
وی با انتقاد از بی توجهی به مقوله پیشگیری در جامعه تصریح كرد: به دنبال این بی توجهی آسیب‌هایی نظیر مواد مخدر و طلاق در سطح كشور رشد یافته و ما در بحث پیشگیری از مسئله طلاق با تفاهم نامه صورت گرفته با دادگاها مراكز مشاوره خود را در تمام استان‌ها فعال كردیم.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینكه از 21 هزار زوج مراجعه كننده به مراكز مشاوره 35 درصد از طلاق منصرف شدند بر فعال شدن گروه‌های مشاوره و پیشگیری در مدارس، محیط های كار و مراكز نظامی تاكید كرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از واگذاری سهام عدالت به 960 هزار نفر از مددجویان بهزیستی در كشور خبر داد و گفت: مابقی ثبت نام كنندگان تا آخر امسال برگه سهام عدالت خود را دریافت خواهند كرد.
فقیه با اذعان به این كه امسال هیچ اعتباری در جهت تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانواده به بهزیستی اختصاص نیافته است اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با رایزنی موثر با سازمان مدیریت در این زمینه اعتبار مناسبی را دریافت كنیم.
وی در ادامه كارهای صورت گرفته در استان اردبیل را مطلوب ارزیابی كرد و افزود: راه اندازی ادارات بهزیستی در 6 شهرستان استان، ساخت یك شیرخوارگاه مجهز در استان، ساخت 100 واحد مسكونی از محل مصوبات سفر رئیس جمهور و احداث 403 واحد مسكونی برای معلولان و مددجویان با اعتبار 5/2 میلیارد تومان از جمله تعهدات ما در این سفر بوده است.
گفتنی است، به دنبال برگزاری همایش مدیران كل بهزیستی استانها در مجتمع تفریحی فرهنگی شورابیل این تعهدات در 10 بند مصوب شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha