سلامت نیوز : پرخاشگری علت‌های بسیاری دارد. یكی از آنها نوع تربیت كودكان و نوجوانان امروز است. اكنون مثل دوره‌های گذشته بسیاری از مهارت‌های زندگی و ارزش‌های اخلاقی به كودكان آموزش داده نمی‌شود. كودكان به اصطلاح در كنترل پدر و مادر نیستند. الان بخش بسیار زیادی از رشد كودكان در محیط‌‌های عمومی انجام می‌گیرد و ارتباط‌ها به شكل گذشته نیست كه كودك در چارچوب خانواده بزرگ شود. برای همین است كه تربیت خانوادگی كمرنگ شده است. كودكان و نوجوانان امروز را شبكه‌های رسانه‌ای بین‌المللی تربیت می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ بنابراین اینترنت و شبكه‌های خارجی فرصتی پیدا می‌كنند تا به جوانان و نوجوانان محروم ما «درباغ سبز»را نشان دهند. مسئله مهم دیگر این است كه ما امكانات و زیرساخت‌های مناسبی برای تخلیه این همه انرژی موجود در جوانان و نوجوانان نداریم. نه ورزش ما شرایط مناسبی دارد، نه گردش و حتی فضاهای آموزشی ما. مسئله اشتغال جوانان هم هر دو پایش می‌لنگد. این دلایل كافی است كه با یك جامعه خشن و عصبانی روبه‌رو شویم. ‌ بنابراین وقتی جامعه با چنین مسائل تاثیرگذاری روبه‌رو می‌شود و درمانی هم برای آنها ندارد روی به بی‌بند و باری‌های اخلاقی می‌آورد. همچنین به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود كه پیش از ازدواج فرزندانشان به تفاهم آنها با هم، شرایط و تناسب خانواده‌ها و‌... توجه كنند.

ناهماهنگی‌های خانوادگی و فرهنگی منجر به اختلافات زناشویی و در نتیجه اغتشاشات روانی در كودكان این خانواده‌ها می‌شود. مثل همان نوجوان آمریكایی كه 27 كودك مدرسه و معلم آنها را به قتل رساند و ماحصل جدایی پدر و مادر و ناهنجاری ایجاد شده بود. نوجوان محصول این جدایی، باعث فاجعه‌ای به این بزرگی شد كه جهان را در شوك فرو برد. همچنین تا زن و شوهری مطمئن نشده‌اند كه می‌توانند آینده مادی و معنوی فرزند‌شان را تامین كنند، نباید بچه‌دار شوند. شغل و اشتغال جوانان یك مسئله بسیار مهم است كه نه تنها آنان را از پرخاشگری كه از بسیاری از آسیب‌ها و ‌مفاسد اجتماعی دور می‌كند. بنابراین ما باید برای انبوه بیكاران تحصیلكرده و غیرتحصیلكرده، فكر عاجلی داشته باشیم كه هم صاحب درآمد باشند و هم تشكیل زندگی بدهند. شغل مناسب سبب می‌شود تا جوانان از رفتارهای پرخاشگرانه اجتناب كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha