سلامت نیوز :  ظاهرا ماجرای پرداخت 6 هزار میلیارد تومان از محل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و منتفی شده.

وزیر بهداشت در گفت و گو با آرمان ، با توجه به مشکلات مالی این وزارتخانه قرار نیست این بودجه به نحوی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد؟

خیر، چون فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها متوقف شد، از این رو این اعتبار نیز در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفت، البته هنوز موضوع از سوی مجلس پیگیری می‌شود و کمیسیون بهداشت ودرمان به دنبال راهکار هستند.

پیش از این معاون قوانین مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده بود که وزارت بهداشت از دولت شکایت کند، از آن زمان نزدیک به دو ماه می‌گذرد، این اتفاق رخ داد؟

این موضوع هم در کمیسیون بهداشت مجلس در حال پیگیری است.

با توجه به پرداخت نشدن مطالبات وزارت بهداشت از سوی دولت و همچنین کسری بودجه، اعلام می‌شود که دولت مرتکب تخلف مالی شده، وزارت بهداشت این تخلف را چگونه پیگیری می‌کند؟

اطلاع دارم که مجلس تخلفات مالی دولت را دنبال کرده است. اما از آخرین پیگیری‌ها بی‌خبرم.

با توجه به افزایش قیمت خدمات درمانی و مشکلات مالی بیمارستان‌ها برخی از مسئولان بهداشتی افزایش تعرفه‌های درمانی با برگزاری اضطراری شورای بیمه سلامت را پیشنهاد داده بودند، با توجه به باقی ماندن کمتر از سه ماه از سال احتمال افزایش تعرفه‌ها وجود دارد؟

ببینید ما سالی یک بار تعرفه‌ها را افزایش می‌دهیم، این اتفاق نیز برای سال جاری رخ داده، تعرفه بعدی سال آینده در زمان مقررش بازنگری شده و تعیین می‌شود.

گفته می‌شود به‌دلیل افزایش قیمت‌ها خیلی از بیمارستان‌ها با مشکل مواجه هستند.

به هر حال افزایش قیمت در حوزه سلامت وجود دارد، بیمارستان‌ها نیز به شدت از افزایش قیمت صدمه خورده‌اند، با وجود بالا رفتن تعرفه‌ها در تمام بخش‌ها و کالاها، ما راضی نیستیم که در زمینه ارائه خدمات درمانی، در بخش درمان نیز به مردم فشار مالی وارد شود.

در این شرایط خبرهایی درباره احتمال ورشکستگی یا تعطیلی بیمارستان‌ها به‌ویژه در بخش خصوصی به گوش می‌رسد.

بله، متاسفانه بخش خصوصی به‌دلیل هزینه‌های فراوانی که دارد، تمام بیمارستان‌های ما ممکن است در این شرایط مشکلاتی را پیدا کنند، اما امیدواریم ورشکسته نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha