دبیر اجرایی همایش بهداشت روان جانبازان با اعلام قدردانی از همسران نمونه جانبازان مبتلا به اختلال فشار روانی پس از سانحه (اختلال ptsd‌) در تأمین بهداشت روان خانواده از آموزش اصول بهداشت روان در خانواده برای سایر همسران این جانبازان خبر داد.

محمد اسماعیل علیپور در گفت‌وگو با فارس افزود: حدود 10درصد از كل جانبازان جنگ تحمیلی مبتلا به اختلال عصبی فشار روانی پس از سانحه(اختلالptsd‌) هستند كه مراقبت از این جانبازان نیازمند آموزش و اطلاعات خاص است كه 15 هزار نفر از همسران فداكار این جانبازان سال گذشته این آموزش‌ها را فراگرفتند و اكنون در هفته جانباز از خدمات 380 نفر از این همسران نمونه برای تأمین بهداشت روان در خانواده‌هایشان قدردانی می‌شود.
این روانپزشك افزود: این افراد همسران نمونه جانبازانی هستند كه به علت سوانح ناشی از جنگ دچار مشكلات عصبی و روانی شده‌اند و توانسته‌‌اند محیط مناسبی از نظر بهداشت روان برای همسران و فرزندانشان در خانه ایجاد كنند كه فعالیت‌های آن‌ها در تأمین سلامت جانباز نیز بسیار مؤثر بوده است.
دبیر اجرایی همایش بهداشت روان جانبازان گفت: این همایش طی دو نوبت در شهر اردبیل برگزار می‌شود كه نوبت اول آن 10 تا 14 مرداد بود و اكنون نوبت دوم این همایش از 24 تا 28 شهریور در همین شهر برگزار می‌شود.
وی افزود:‌ در این همایش همسران جانبازان آموزش‌های لازم را درباره مهارت‌های زندگی و آشنایی با بیماری عصبی و روانی اختلال عصبی پس از سانحه (‌اختلال ptsd‌) همسرانشان و چگونگی كنترل عوارض این بیماری فرا می‌گیرند، علاوه بر آن جانبازان حاضر در این همایش تحت معاینه رایگان پزشك و دندانپزشك قرار می‌گیرند و وضع سلامت آن‌ها پایش می‌شود.
علیپور گفت: آموزش‌های مهارت‌های زندگی به همسران و فرزندان جانبازان با تهیه بروشورهای آموزشی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و توزیع آن بین خانواده‌های جانبازان ادامه می‌یابد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha